بیش از 100 زندانی از زندان پلچرخی کابل رها شدند

دولت افغانستان بیش از یکصد تن از زندانیان را از زندان پلچرخی کابل رها کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این زنداینان براساس حکم رییس جمهور غنی به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) روز چهار شنبه (24 جدی) از زندان مرکزی پلچرخی کابل رها شدند.

سید مراد شریفی رییس نظارت برتطبیق احکام دادگاه عالی کشور می گوید که براساس حکم شماره 39 محمد اشرف غنی به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) 101 نفر از زندان پلچرخی رها شدند و براساس این حکم هشت خانم زندانی از زندان زنان و 18 زندانی دیگر از مرکز اصلاح و تربیت اطفال رها می شوند.

با این حال شماری از زندانیان که از بند رها شده اند مدعی هستند که در داخل زندان پلچرخی مواد مخدر خرید و فروش می‌شود و شماری زیادی از جوانان معتاد به موادمخدر هستند.

در همین حال مقامات مسئول در زندان پلچرخی کابل آوردن موادمخدر به داخل زندان می پذیرند.

آنان می گویند که تعدادی از اشخاص توسط نیروهای امینتی به جرم انتقال مواد مخدر در داخل زندان دستیگر شده اند و بیشتر مواد مخدر توسط خانم های که به دیدن اقارب و یا دوستان شان به زندان می آیند به اشکال مختلف انتقال داده می شود.

جنرال عبدالواحد نورگلی، سرپرست زندان پلچرخی گفته است که با وجود بررسی های بدنی که صورت می گیرد بازهم مواد مخدر به اشکال مختلف توسط ملاقات کنندگان به شمول خانم ها به داخل زندان منتقل می شود.

او گفت: سه دستگاه اکسری که به دروازه های ورودی زندان نصب شده خراب است و این امر باعث می شود افراد و اشخاص مواد مخدر را به اشکال مختلف به داخل زندانی برسانند.

گفتنی است که براساس فرمان رئیس جمهورغنی، در جریان یک هفته آینده، ۷۰ درصد از زندانیان زن از زندان‌های سراسر کشور رها خواهند شد و این زندانیان شامل دخترانی هستند که به جرم انجام کارهای غیر اخلاقی و فرار از منزل زندانی شده اند.

براساس گزارشها بیش از ۲۹ نفر در سراسر زندان های افغانستان به جرم های مختلف زندانی هستند که در حدود۸۰۰ تن از آنان را زنان تشکیل می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *