مولانا فضل الله شامل فهرست تروریستان جهانی شد

ایالات متحده امریکا نام “مولانا فضل الله” رهبرتحریک طالبان پاکستان را شامل فهرست تروریستان جهانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولانا فضل الله پس از قتل “حکیم الله محسود” رهبر قبلی طالبان پاکستانی در حمله هواپیمای بی سرنشین امریکا در مناطق قبایلی پاکستان، رهبری جنگ گروه طالبان پاکستان را به عهده گرفت.

فضل الله که حدود 40 سال دارد، متولد منطقه فضل حیات دره سوات پاکستان است. او در یک مدرسه دینی تحصیل کرده است.

با این حال وزارت امور خارجه امریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مولانا فضل الله به دلیل حمله گروه طالبان پاکستانی به رهبری او بر یک مکتب نظامی در پیشاور، شامل فهرست تروریستان جهانی شده است.

این حرکت همزمان با پایان سفر “جان کری” وزیر امور خارجه امریکا به پاکستان صورت گرفته و در حمله طالبان به یک مدرسه در پیشاور دست کم ۱۴۸ تن از کودکان کشته شدند.

واشنگتن از تمامی شهروندان امریکایی خواسته است که از معامله با فضل الله رهبران طالبان پاکستان بپرهیزند و تمامی دارایی های این رهبر طالبان در امریکا منجمد می‌شود.

امریکا در ماه سنبله ۱۳۸۹ تحریک طالبان پاکستان را یک گروه تروریستی نامیده بود و طالبان پاکستانی نیز یک سال بعد از آن در فهرست کمیته تحریم‌های القاعده سازمان ملل قرار گرفت.

همچنین در سغر که جان کری وزیر امورخارجه امریکا به اسلام آباد داشت تاکید شد که تمامی پناهگاهای تروریستان در خاک پاکستان هدف حمله نظامی قرار گیرد.

این مقام بلند پایه‌ی امریکایی با حضور در یک نشست خبری مشترک با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت که از اقدام‌ های نخست وزیر پاکستان در امر مبارزه با تمامی هراس‌افگنان، طالبان پاکستانی و افغانی، شبکه حقانی، لشکر طیبه و گروه‌های دیگر که به ایجاد تهدید نه تنها به پاکستان و همسایه‌هایش بلکه به ایالات متحده امریکا و جهان ادامه می‌دهند؛ استقبال می‌کنم.

همچنین سرتاج عزیز گفت که نگرانی‌هایی که از سوی شبکه حقانی وجود داشت پس از عملیات نظامی در وزیرستان شمالی، تأسیسات آنها بگونه‌ی کامل از بین رفته و تعهد ما به افغانستان این است که اجازه ندهیم که از خاک ما در برابر کشور دیگری استفاده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *