شکنجه کودکان توسط آل سعود

شماری از سازمان های حقوقی خواستار انجام تحقیقاتی نسبت به تجاوزاتی که این روزها از سوی آل سعود علیه کودکان عربستانی به وقوع می پیوندد، شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روزنامه ی “البحرین الیوم”، سازمان ها و فعالان حقوقی در نامه ای به صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواستار آن شدند تا نسبت به تجاوزاتی که کودکان منطقه الشرقیه عربستان از سوی رژیم حاکم با آن مواجه هستند، تحقیقاتی انجام شود.

در این نامه همچنین تاکید شد که رژیم آل سعود، از بدترین روش های سرکوبگری استفاده می کند که از جمله آنها اعدام های خیابانی، مثله کردن اجساد، دستگیری های کورکورانه، شکنجه در زندان ها، محاصره نظامی شهرها و شهرک ها، حمله به منازل و اعارب و تهدید ساکنان منازل و همچنین بستن مکاتب شهر العوامیه که مرکز اصلی اعتراضات مردمی به شمار می رود، است.

در این نامه به این موضوع اشاره شده که شماری از کودکان عربستانی به دست نیروهای امنیتی کشته شدند که برخی از آنان از منطقه قطیف بودند. نام این کودکان عبارت است از: “حسن زاهری”، “محمد المناسف”، “حسین القلاف”، “عبدالله اللاجامی”، “ثامر الربیع”.

همچنین شماری از کودکان عربستانی به دست مزدوران آل سعود در حبس به سر می برند که “مرتجی قریریص” از جمله آنان است و این در حالی است که “محمد باقر النمر” یک نوجوان عربستانی است که به اعدام محکوم شده است.

نامه ی مذکور به امضای مرکز حقوق بشر شرق، آکادمی رسیدگی به امور کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس- واشنگتن، سازمان صلح بحرین برای حقوق بشر و سازمان اروپایی – بحرینی حقوق بشر رسیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *