شارلی ابدو باز هم کاریکاتور پیامبر اسلام را چاپ میکند

وکیل هفته‌نامه طنز “شارلی ابدو” می‌گوید این نشریه در شماره جدید خود که روز چهارشنبه توزیع خواهد شد، چندین کاریکاتور از پیامبر اسلام چاپ خواهد کرد.

به گزارش خاورمیانه: پاتریک بیلو یکی از نویسندگان این نشریه موهن گفت: قرار است سه ‌ملیون نسخه از شمارۀ جدید که کاریکاتور پیامبر در آن نشر می‌شود، با 16 زبان مختلف در هرهفته ۶۰هزار نسخه به چاپ برسد.

گفته می‌شود این بار در تصویر فردی یک تابلو را در دست دارد که روی آن نوشته شده”من شارلی هستم” و بالای سرش نوشته شده همه بخشوده می‌شوند.

ریشارمالکا، وکیل این هفته‌نامه نیز به رادیو فرانسه گفت: در شماره جدید این مجله به طور قطعی علاوه بر کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام، دست‌اندرکاران شارلی ابدو کسانی را که می‌خواهند این نشریه را ساکت کنند، مسخره خواهند کرد.

وی گفته‌است که ما تسلیم نمی‌شویم و شعار”من شارلی هستم” تقویت‌کنندۀ حق کفرگویی است.

مجلۀ شارلی ابدو در سال ۲۰۱۱میلادی نیز پس از آن که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را به نشر رسانید، مورد حمله قرار گرفت.

اما اینبار این کاریکاتور را در پاسخ به حملۀ مهاجمان، که هفتۀ گذشته به دفتر این مجله رخ داده به نشر می‌سپارند.

مردان مسلح چهارشنبه هفتۀ گذشته به دفتر این نشریه حمله کردند و ۱۲نفر، از جمله کاریکاتوریست‌ها و هیئت نویسنده‌گان آن را به قتل رسانیدند.

مهاجمان در جریان آن حمله فریاد سر می‌دادند که انتقام حضرت محمد(ص) را می‌گیرند.

اما شعار “من شارلی هستم” پس از حمله به دفتر شارلی ابدو به شعار افرادی که پشتیبانی‌شان را از این نشریه اعلام کردند تبدیل شد.

از سویی، نشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام اولین‌بار توسط این نشریه واکنش‌های جهانی و اعتراض‌های شدید مسلمانان را برانگیخته بود.

مسلمانان چنین عملی را اهانت به دین و پیامبرشان می‌دانند و تا کنون مشخص نیست که پاسخ‌ها در برابر نشر نسخۀ تازۀ این نشریه چی خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *