حکم زندانی شدن “حسنی مبارک” لغو شد

دیوان عالی مصر که از عالی ترین نهاد تصمیم گیرنده محاکم قضایی در این کشور است روز سه شنبه (23 جدی) حکم زندانی شدن “حسنی مبارک” رییس جمهور پیشین مصر و دو پسرش را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چندی پیش دادگاه بدوی مصر آقای مبارک  و دو پسرش را در ارتباط با اتهام فساد مالی به سه سال حبس محکوم کرده بود.

در همین حال، دیوان‌عالی مصر پس از رسیدگی به درخواست تجدید نظر وکلای رییس جمهوری پیشین مصر و دو پسرش، احکام حبس را که توسط دادگاه بدوی صادر شده بود نقض کرد و دستور رسیدگی مجدد به تنها اتهام باقی مانده در پرونده اتهامی حسنی مبارک را صادر کرد.

حسنی مبارک که در پی جریان اعتراضی موسوم به بهار عربی در مصر، در سال ۲۰۱۱ میلادی پس از حدود سه دهه زمامداری، از سمت خود استعفا داده بود، بعدا به اتهام صدور دستور قتل معترضان و فساد مالی بازداشت شد و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

آقای مبارک که ۸۶ سال سن دارد، بیشتر مدت بازداشت را به دلیل بیماری در شفاخانه  زندان و مراکز دیگر درمانی بستری بوده است.

سال گذشته میلادی، دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی علیه حسنی مبارک در مورد اتهام سوء استفاده مالی مبلغ حدود ۱۴ میلیون دالر مجرم شناخت و به سه سال زندان محکوم کرد و همچنین “علا” و “جمال” مبارک، دو پسر وی را نیز به جرم همکاری با پدر، به چهار سال زندان محکوم کرد.

براساس گزارشها حسنی مبارک فعلا در بازداشت است اما وکیل مدافع وی گفته است که آقای مبارک سه سال است که در بازداشت گذرانده و با توجه به حکم دیوان‌عالی، باید فورا آزاد شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *