رئیس جمهور غنی با رهبران سیاسی پاکستان دیدار کرد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با هیات رهبران سیاسی پاکستان که در ترکیب آن محمود خان اچکزی، آفتاب احمد خان شیر پاو و سناتور افراسیاب ختک شامل بودند، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار با حضور حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، شماری از شخصیت های جهادی و اعضای پارلمان کشور صورت گرفت.

این دیدار که بعد از ظهر روز جمعه (19 جدی) در ارگ انجام شد، رئیس جمهور غنی و رهبران سیاسی پاکستان، روی تقویت روابط میان دو کشور، بهبود وضعیت امنیتی، مساعی مشترک برای مبارزه با تروریسم و رفع مشکلات مهاجرین افغان، بحث و تبادل نظر کردند.

هیات رهبران سیاسی پاکستان روز پنجشنبه وارد کابل شدند.

آنان تاکید کردند که هر دو کشور افغانستان و پاکستان با مشکلات مشترک مواجه اند و برای حل این مشکلات نیاز به مساعی مشترک میان دو کشور است و باید از فرصت های پیش آمده استفاده شود.

رهبران سیاسی پاکستان می گویند که تغیراتی در طرز دید مردم در آنسوی خط دیورند نسبت به تروریسم مشاهده می شود و مردم به این باور رسیده اند که تروریسم خوب و بد ندارد و این پدیده نه تنها خطر برای دو کشور بلکه برای منطقه و جهان است.

همچنین محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار گفت که با مشورت و اقدامات مشترک ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تماس های بیشتر میان مردم دو کشور در تمام سطوح برقرار و تقویت گردد.

رئیس جمهور غنی با تاکید گفت که حل مشکلات یاد شده زمان گیر بوده و موانع زیادی در این راستا وجود خواهد داشت، اما بخاطر حل آن حکومت جدید افغانستان، مصمم است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *