طرح ترور معاون اول ریاست جمهوری افغانستان خنثی شد

مقامات امنیتی در ولایت سرپل در شمال افغانستان می گویند که از سه تن از سازماندهندگان حملات انتحاری که قصد ترور جنرال دوستم، معاون ریاست جمهوری را در این ولایت داشتند، از پا در آورده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سه تن از تروریستان به قصد سازماندهی و انجام حملات انتحاری به جان جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان وارد سرپل شده بودند.

عنایت الله حبیبی؛ آمر امنیت پولیس سرپل گفته است که این سه تن از ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان به شهرک تریچ ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل آمده و در آنجا مخفی بودند که توسط مردم محل شناسایی و به پولیس گزارش داده شده است.

وی به خبرگزاری آوا گفته است که این افراد قصد داشتند تا  هنگام ورود جنرال دوستم به این ولایت در جریان حملات انتحاری معاون اول رئیس جمهور را ترور نمایند که قبل از رسیدن به هدف در یک درگیری توسط پولیس کشته و زخمی شدند.

حبیبی علاوه کرد که یک تن از این انتحار کنندگان جلیقه (واسکت) انتحاری خود را انفجار داده، یک تن دیگر توسط پولیس کشته و یک تن دیگرشان زخمی و بازداشت شده است.

وی افزوده است که بر اساس اطلاعات به دست آمده از فرد بازداشت شده، آنان از باشندگان اصلی قندوز، فاریاب و جوزجان می باشند که قصد انجام حمله انتحاری و از بین بردن جنرال دوستم را داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *