افغانستان و ایران موافقت نامه استراتژِیک امضا می کنند

دولت افغانستان و جمهوری اسلامی ایران به زودی یک مواقفت نامه راهبردی و استراتژیک را در راستای مبارزه علیه مواد مخدر و تندروی امضا می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم دو کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در تهران صورت گرفته شده است.

هدف از این موافقت نامه گسترش روابط و همکاری های بیشتر در امر مبارزه با مواد مخدر و افراطگرایی میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران خوانده شده است.

آقای اتمر می‌گوید که افغانستان طرح موافقت نامه استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و قرار است این موافقت نامه طی چند هفته‌ی آینده از سوی مقامات عالی رتبه دو کشور به امضا برسد.

به گفته حنیف اتمر؛ حکومت وحدت ملی افغانستان می‌خواهد فصل تازه‌ای را در روابط راهبردی میان کابل و تهران باز و در بخش مبارزه علیه موادمخدر و تندروی افزایش دهد.

مشارو امنیت ملی رئیس جمهور غنی افزود که پیش نویس موافق نامه‌ی همکاری راهبردی و استراتژیک میان دو کشور آماده شده است و انتظار میرود در جریان هفته های بعدی با تلاش تیم های تخصصی دو کشور این سند نهایی شود.

به گفته آقای اتمر در سفرش به تهران در باره چگونگی روابط میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه و دریافت راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات پناهجویان افغانستان در ایران با مقام‌های بلند پایه ایران صحبت کرده است.

وی افزود که کشورهای همسایه درک کرده‌اند که ناامنی در منطقه به ویژه در افغانستان به نفع هیچ کشوری نیست و ایران در روند صلح افغانستان همکاری خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *