سفیر جدید امریکا در کابل آغاز به کار کرد

پیتر مایکل مکنلی، سفیر جدید ایالات متحده امریکا در کابل روز سه شنبه اعتبار نامه خود را به محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان سپرد و به کار خود رسما اغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای مایکل مکنلی از سال ۲۰۱۳ تا کنون به حیث معاون سفیر امریکا در کابل کار کرده است.

همچنین سفیر جدید امریکا در افغانستان با عتیق الله عاطف مل، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

او گفت: ایالات متحده امریکا مانند گذشته، متعهد است تا در راستای مبارزه علیه تروریسم منطقوی و بین المللی به مبارزه خود ادامه دهد.

وی افزود که سفارت ایالات متحده امریکا با همکاری نزدیک با وزارت امور خارجه افغانستان مسئولیت های که در پیشرو دارد، به شکل خوبتر و بهتر انجام خواهند داد.

او گفت: امریکا همکاری و کمک های مالی خود با دولت افغانستان در بخش های مختلف ادامه خواهد داد و کشورش متحده است که با حمایت از روند تأمین صلح و ثبات در افغانستان یکجا با حکومت وحدت ملی کار کند.

همچنین در این دیدار عتیق الله عاطف مل، سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان گفت: روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا از هر زمان دیگر طی سیزده سال اخیر، توسعه و تقویت بیشتر یافته است.

وی افزود: افغانستان که 14 سال قبل به لانه تروریسم منطقوی و بین المللی تبدل شده بود، با همکاری ایالات متحده امریکا توانست تا علیه افراط گرایی منطقوی و دهشت افگنی بین المللی به شکل موفقانه مبارزه نموده، در راستای تقویت ارزش های دیموکراتیک گام های نهایت مثبت را بردارد.

ایشان از حمایت وسیع، فداکاری ها و قربانی های نیروهای امریکایی در دشوارترین شرایط و همچنان از همکاری های بشردوستانه امریکا در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *