اسامه السعید: سازمان ملل درموردبازداشت شیخ علی سلمان دخالت کند

محکومیت بازداشت دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین از سوی شخصیت‌های منطقه‌ای ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شخصیت های علمی و دینی عراقی اقدام رژیم بحرین در بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کردند. این شخصیت ها خواهان آشتی رژیم بحرین با ملت و محقق شدن خواسته های قانونی مردم شدند.

شخصیت های علمی و دینی عراقی همچنین از اتحادیه عرب و سازمان های بین المللی خواستند با اعمال فشار بر رژیم بحرین، نقض حقوق شهروندان این کشور را متوقف کند.

اسامه السعید، استاد دانشگاه عراقی، گفت: باید اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل در مورد بازداشت شیخ علی سلمان دخالت کنند. جهان همچنان در برابر اقدامات رژیم بحرین سکوت می کند و این درحالی است که در این کشور نقض آشکار حقوق بشر رخ می دهد.

جمال عطوان، فعال سیاسی عراقی، خاطرنشان کرد: تندروهای رژیم بحرین با نادیده گرفتن خواسته های قانونی مردم این کشور نه تنها مردم عادی را با خونسردی به قتل می رسانند و فعالان سیاسی را بازداشت می کنند بلکه این سرکوبگری ها علیه روحانیان و علمای بحرینی نیز آغاز شده و بازداشت شیخ علی سلمان نیز آغازی برای سرنگونی رژیم بحرین است.

حسین الموسوی، استاد دانشکده امام جواد(ع) گفت: رژیم بحرین با بازداشت شیخ علی سلمان راه نادرستی را انتخاب کرده است. ما این اقدام رژیم بحرین را محکوم می کنیم.

نعم الشویلی، استاد دانشگاه عراقی، نیز تصریح کرد: تا زمانی که مقامات بحرینی تسلیم خواسته های مردم این کشور نشوند، بحرین روی آرامش به خود نخواهد دید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *