داعش بزرگان اهل سنت را تهدید کرد

گروه تروریستی داعش با پخش اعلامیه ای گفته است هرکس راه و روش داعش را نفی کند، مجازات خواهد شد و این مجازات برای بزرگان اهل سنت سخت تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریستی داعش، ترور سه روحانی سنی مذهب ولایت بصره در جنوب عراق را برعهده گرفت، داعش قبلا ‘یوسف الراشد’ رییس اوقاف اهل سنت شهر الزبیر را تهدید به مرگ کرده بود.

این گروه دربیانیه ای که بر روی سایت های اینترنتی خود قرار داده، ضمن تایید ترور این سه تن، به کلیه روحانیون اهل سنت هشدار داده که در صورت عدم همراهی با این گروه کشته خواهند شد.

‘یوسف الراشد’ رییس اوقاف اهل سنت الزبیر از توابع ولایت بصره در جنوب عراق، پنجشنبه گذشته به همراه سه تن از ائمه مساجد منطقه در راه بازگشت از بصره به الزبیر مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت که در این حادثه الراشد و دو تن از روحانیون در دم کشته شدند و یک تن از آنان زخمی شد.

برخی رسانه های عراقی ازجمله شفق نیوز و السومریه امروز بنقل ازمنابعی دربصره فاش کرده بودند یوسف الراشد که از حامیان جدی نیروهای امنیتی عراق درجنگ علیه داعش بود، اخیرا در جریان یک تماس تلفنی از ولایت نینوا تهدید به مرگ شده بود.

بدنبال وقوع این حادثه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با فرماندهی عملیات بصره و قوماندان امنیه این ولایت، بر ضرورت هرچه سریعتر کشف و شناسایی عوامل این فتنه که مردم منطقه را تهدید می کند، تاکید کرد.

محمد الغبان وزیر کشور عراق نیز دستور تشکیل فوری یک کمیته تحقیق برای روشن شدن جزییات و علل این اقدام تروریستی را صادر کرد.

در همین حال سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق ازجریان های اهل سنت این کشور نیز برای پیگیری موضوع به بصره رفت.

درحالی که داعش رسما مسئولیت این ترورها را برعهده گرفته و اکثر شخصیت های سیاسی عراق نیز درپیام های خود به مناسبت این حادثه، خواستار مراقبت وخویشتنداری ازسوی مردم شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *