جنبش فتح: به مبارزه دیپلوماتیک خود ادامه خواهیم داد

یکی از رهبران جنبش فتح، تاکید کرد که ناکامی پیش‌نویس قطعنامه پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل در شورای امنیت، تشکیلات خودگردان را از تلاش دوباره برای مطرح کردن این پیش نویس، بازنمی‌دارد.

“به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، غسان المصری” روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: پیش نویس قطعنامه “پایان دادن به اشغالگری” نام داشت بنابراین ضرورت از سرگیری مطرح کردن چنین پیش نویسی مشخص است و نیاز به توضیح ندارد، زیرا ناکامی در به تصویب رساندن این پیش نویس، ملت و رهبری سیاسی فلسطین را از ادامه تلاش برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل باز نمی دارد. این یک هدف ملی و راهبردی است و باید در همه سطوح با استفاده از همه راهکارها برای آن تلاش کرد.

وی افزود: مطرح کردن پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت، به مثابه مبارزه ای سیاسی و دیپلماتیک است، پس از آن نیز مطالب خود را در دادگاه جنایات بین المللی مطرح خواهیم کرد و در این عرصه نیز درگیری حقوقی و قانونی خواهیم داشت تا رژیم اسرائیل را برای محاکمه، به این دادگاه احضار کنیم و از طریق اعمال فشار بر این رژیم، به اشغالگری پایان دهیم و حقوق ملی فلسطینی ها را بر اساس قطعنامه های بین المللی و قوانین جهانی احقاق کنیم.

المصری تاکید کرد که احتمال موفقیت بسیار زیاد است، برخی گمان می کردند که امریکا پیش نویس را وتو خواهد کرد و رهبری سیاسی فلسطین و افکار عمومی فلسطین، محمود عباس را به سبب تاخیر در ارائه پیش نویس سرزنش کردند. پیش نویس را که ارائه کردیم، رد شد. در هر صورت ما تجربه کسب کردیم و با استناد به این تجربه باید بی توجه به نتایج سابق، به تلاش ادامه دهیم. پیش از این، درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین با عضویت غیر کامل را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردیم. سال بعد دوباره این درخواست را مطرح کردیم و با اجماع آرا تصویب شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *