ابولا از یک درخت در گینه انتشار یافت

پس از مرگ نزدیک به هشت هزار نفر در کشورهای افریقایی براثر ابتلا به بیماری ابولا، اکنون دانشمندان یک درخت محل زندگی خفاش ها را عامل انتشار این بیماری معرفی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امیل کودک اهل گینه که ویروس ابولا را در کشورش منتقل کرد، زیر درختی که محل تجمع خفاش های حامل این ویروس بود، بازی می کرد.

دانشمندان در یک سفر اکتشافی به قریه میلیاندو محل تولد امیل در گینه به این نتیجه دست یافتند و اعتقاد دارند که امیل به سبب بازی در زیر این درختی که عامل انتشار ویروس ابولاست به این بیماری مبتلا شده است.

قریه میلیاندو در جنگل های گینه واقع است که نیزارها و نخل های روغنی در آن بسیار فراوان است و این نوع درختان، خفاش های میوه خوار حامل ویروس را به خود جذب می کنند.

دانشمندان از زبان مردم این قریه نقل می کنند که امیل به همراه دوستانش زیر درخت بزرگی در نزدیکی خانه اش بازی می کرد که در 24 مارچ 2014 سوزانده شد و به محض شعله ور شدن آتش، گروهی از خفاش ها از آن خارج شدند.

امیل درماه دسامبر 2013 وفات یافت در حالی که سازمان بهداشت جهانی می گوید که تعداد مبتلایان به ویروس ابولا در لیبریا، سیرالئون و گینه از 20 هزار نفر فراتر رفته است، این سه کشور بیشترین آسیب ها را از این بیماری دیده اند و تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، تاکنون 7 هزار و 842 نفر بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *