رئیس اجرایی با رئیس و روسای 18 گانه مجلس دیدار کرد

دکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان ضمن دیدار با رئیس و روسای هجده گانه مجلس نمایندگان، در باره چگونگی ایجاد کابینه جدید و عدم معرفی آن به رئیس و اعضای مجلس نمایندگان وضاحت داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نزدیک به سه ماه می شود از مراسم تحلیف رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان میگذرد اما هنوزهم اعضای جدید کابینه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی نشده اند.

در همین حال رئیس و روسای هجده گانه مجلس نمایندگان روز دوشنبه به دیدار دکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت رفتند تا دلیل تاخیر در معرفی کابینه جدید حکومت وحدت ملی به پارلمان کشور را بدانند.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در این دیدار خطاب به عبدالله عبدالله گفت: ” ما به نمایندگی از مجلس نمایندگان آمدیم تا دلایل مشخص تاخیر در کار معرفی کابینه حکومت وحدت ملی را از شما و سپس از رییس جمهورغنی بشنویم”.

آقای ابراهیمی گفت: وضعیت کنونی ملت را نگران ساخته است و تداوم این وضعیت و ادامه یافتن تاخیر در معرفی اعضای کابینه، ملت را بیش از پیش نگران می سازد.

با این حال دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت گفت: برمبنای وعده‌ی که ما ( رئیس اجراییه و رئیس جمهور) در روز تحلیف به مردم سپرده بودیم، کار روی تشکیل کابینه حکومت وحدت ملی را برمبنای توافقنامه سیاسی آغاز کردیم.

او گفت: دور اول از گفتگوها روی حضور و عدم حضور وزرای بود که در سیزده سال گذشته در کابینه حضور داشته اند که بلاخره فیصله شد تا از وزرای سیزده سال گذشته کسی در کابینه جدید حضور نداشته باشند.

به گفته وی، دور دوم از گفتگوها میان او و اشرف غنی در مورد حضور و عدم حضور نمایندگان مردم در پارلمان بوده که بلاخره بعد از تاکید و اصرار رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور نامزد وزیر از میان نمایندگان مردم در پارلمان به تفاهم رسیدند با وجود اینکه مطرح کردن این پیش شرط هیچ گونه اساس قانونی ندارد.

دکتر عبدالله عبدالله تاکید کرد که او به عنوان رئیس اجرایی حکومت در خصوص معرفی به موقع کابینه تلاش کرده است.

او گفت: در صحبت های اخیر که با رئیس جمهورغنی روی نام های نامزد وزیران داشته  به جز نامزد وزیران وزارت دفاع و مالیه، هیچ اسامی دیگر نزد رئیس جمهور کشور نهایی نبوده است. در حالی از هفته های گذشته به این سو تمامی نامزدان که از جانب او معرفی شده نهایی بوده و شش کرسی را به رییس جمهورغنی در میان گذاشته اند.

آقای عبدالله تاکید کرد که در دیدار که فردا شب با رئیس جمهورغنی دارد کار روی نهایی کردن اسامی نامزد وزیران به پایان خواهند رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *