برگزاری جرگه جهت حل بنیادی معضل کوچی ها در کشور

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دستور داده است که جهت حل بنیادی معضل کوچی ها با مردم محل، جرگه بین الاافغانی در کابل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در چند سال اخیر کوچی ها مشکلات زیادی را به مردم صفحات مرکزی هزارجات بخصوص در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک و ناهور ولایت غزنی ایجاد کرده و این امر باعث درگیری ها و کشته و زخمی شدن مردم محل و کوچی ها شده است.

رئیس جمهورغنی، اخیرا یک هیات حقیقت یاب را جهت بررسی معضل کوچی ها و مردم محل، به ولایت میدان وردک فرستاده بود و این هیات گزارش بررسی های خود را روز دوشنبه (8 جدی) به ریاست جمهوری ارایه کرد.

آقای غنی پس از شنیدن گزارش هیات حقیقت یاب فیصله کرد که برای حل بنیادی معضل کوچی ها و مردم محل، جرگه بین الافغانی در مشورت با عبدالعلی محمدی و محمد اکرم خپلواک “مشاوران” رئیس جمهور، افراد بانفوذ، مسلکی و متنفذ و علمای دینی کشور برگزار گردد.

 همچنین رئیس جمهور، به ریاست عمومی اداره امور دستور داده تا با خانواده های آسیب دیده در ولایت میدان وردک کمک عاجل نماید.

رئیس جمهورغنی ضمن تاکید بر اینکه تکرار حوادث در ولایت میدان وردک برایش قابل قبول نیست افزوده است که تمرکز ما بر ایجاد اصلاحات از طریق حاکمیت قانون باشد و جرگه باید نظریات تمام جوانب دخیل را جمع آوری نموده و برای حل آن بر یک جدول زمانی واقع بینانه کار نمایند.

آقای غنی تاکید کرد که جرگه بعد از تشکیل، در مدت سه هفته باید راه حل را در این زمینه ارائه نماید تا به مشکلات موجود میان کوچی ها و مردم محل به طور بنیادی نقطه پایان گذاشته شود و این جرگه  حمایت قاطع و صریح من را با خود خواهد داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *