بعد از ده روز، جنگ کنر با تلفات سنگین طالبان پایان یافت

مقام های محلی در ولایت کنر در شرق کشور می گویند که جنگ ده روزه در ولسوالی دانگام این ولایت با تلفات سنگین شبه نظامیان طالب پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبه نظامیان طالبان افغان و پاکستانی ده روز قبل از چند نقطه بالای پوسته های نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی دانگام ولایت کنر حمله کردند و این جنگ از شدید ترین جنگ رویارویی میان طالب و نیروهای افغان طی چند سال اخیر بوده است.

طالبان بخش های مهمی از ساحات ولسوالی دانگام ولایت کنر را به تصرف خود در آورده بودند و در این جنگ تلفاتی نیز به غیرنظانمیان و نیروهای امنیتی افغانستان وارد شده است.

در همین حال مقامات محلی در ولایت کنر مدعی شده اند که در جنگ ۱۰ روزه ولسوالی دانگام این ولایت بیش از ۲۵۰ تن از شبه نظامیان طالب کشته و زخمی شده‌اند.

در این جنگ نیروهای اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی افغانستان با طالبان مسلح وارد میدان نبرد شده بودند و همچنان برای نابودی طالبان از هواپیماهای جنگی نیز کار گرفته شده است.

عبدالحبیب سیدخیلی، فرمان‌ده پولیس ولایت کنر گفته است که نیروهای امنیتی افغان موفق به شسکت گروه طالیان در ولسوالی دانگام شده اند و هم اکنون ساحات وسیعی از این ولسوالی از وجود آنان پاکسازی شده اما شورشیان طالب هنوز هم به مقاومت خود ادامه می دهند.

به گفته فرمانده پولیس کنر، بیشترین شورشیان طالب در جنگ ولسوالی دانگام خارجی بوده است و ده ها جسد کشته شده آنان در میدان نبرد باقی مانده است.

به گفته وی، طی ده روز جنگ در ولسوالی دانگام، بیش از 150 طالب مسلح کشته و 100 تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *