امریکا با آغاز 2015 رهبر طالبان را هدف قرار نخواهد داد

ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که از دوم آغاز سال 2015 میلادی، اعضای گروه طالبان را که ” تهدید مستقیم علیه امنیت امریکا” نباشند، در افغانستان هدف حمله نظامی قرار نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته است که پس از دوم ژانویه 2015 این وظیفه دولت و نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود که به دنبال افرادی مانند ملا عمر باشند.

دریادار جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در یک نشست خبری در واشنگتن افزود است که نظامیان کشورش تنها آنعده از اعضای گروه را در افغانستان هدف حمله نظامی قرار خواهد داد که اقدامات آنها “تهدید مستقیم علیه امنیت امریکا” محسوب شود.

این مقام وزارت دفاع امریکا گفته است “اینکه فردی عضو گروه طالبان باشد، به تنهایی باعث نمی‌شود که نظامیان کشورش علیه او دست به عملیات بزند، اما در برابر آن عده از اعضای گروه طالبان که “جنگ را ادامه می‌دهند و دست به عملیات علیه امریکا و افغانها می‌زنند”، اقدام خواهد کرد.

ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان از اکتبر سال ۲۰۰۱در لیست افراد تحت تعقیب امریکا قرار دارد و این کشور برای ارائه اطلاعاتی که منجر به بازداشت و یا از بین بردن او شود، ۱۰میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

دوم ژانویه تاریخ روز پایان ماموریت عملیاتی نیروهای نظامی خارجی در افغانستان و تغییر آن به برنامه‌های آموزشی و حمایتی از نیروهای امنیتی افغان است.

اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع امریکا مبنی بر هدف قرار ندادن اعضای گروه طالبان در افغانستان، نگرانی های را در باره گسترش فعالیت تروریستی طالبان را به همراه خواهد داشت و به نیروهای طالبان قوت خواهد بخشید تا عملیاتهای نظامی را در گوشه و کنار کشور افزایش دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *