مهلت یک هفته ای مجلس به حکومت، برای معرفی کابینه جدید

اعضای مجلس نمایندگان به ریاست “عبدالروف ابراهیمی” به حکومت وحدت ملی افغانستان یک هفته مهلت داد تا اعضای کابینه جدید را برای گرفتن رای اعتماد به این مجلس معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هشتاد روز از مراسم تحلیف رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان میگذرد اما تاکنون اعضای کابینه جدید تشکیل نشده و اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای تشکیل اعضای کابینه همچنان رایزنی دارند.

عبدالروف ابراهیمی، رئیس مجلس در نشست عمومی روز شنبه (29 قوس) حکومت وحدت ملی را یک حکومت تحمیلی و شکل گرفته در صحن سفارت ایالت متحده امریکا در کابل خوانده گفت که این حکومت مطابق مقتضیات قانون اساسی کشور تشکیل نشده است .

رئیس مجلس با انتقاد تند از دو مقام ارشد حکومت وحدت ملی افغانستان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ” آیا نتایجی که از انتخابات  1393 بدست آمده بود  خلاف قانون اساسی و خلاف اراده مردم افغانستان نبود ؟. ”

آقای ابراهیمی اضافه کرد: “بگویید شما وکلا وجدان داریم وجدان تان را قاضی گرفتیم حکومت وحدت ملی افغانستان بر مبنای قانون اساسی است، مبنای قانون اساسی را دارد، بنآ حکومت قانون اساسی (وحدت ملی) یک حکومت اجباری ساخته امریکا در داخل سفارت امریکا بود. “

رئیس مجلس نمایندگان گفت که وی این سخنان را به عنوان یک مسلمان ابراز میکند و کرسی ریاست برایش اهمیت ندارد .

این اظهارات وی در حالی صورت میگرفت که شمار زیادی از نمایندگان حاضر در مجلس به صحبت های آقای ابراهیمی مهر تایید می گذاشتند.

پس از بحث طولانی  بالاخره اعضای مجلس به هر دو رهبر حکومت وحدت ملی یک هفته مهلت داد تا هر چه زودتر اعضای کابینه جدید را به مجلس غرض کسب رای اعتماد معرفی کنند.

آنان هشدار دادند در صورت به خواست مجلس توجه نشود این مجلس در آغاز هفته آینده تصمیم خود را در مورد حکومت وحدت ملی اتخاذ خواهد کرد .

در همین حال منابع نزدیک به رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت به رسانه‌ها گفته‌اند که از چهل تا چهل‌وهشت‌ساعت دیگر ۹ تن از نامزد وزیران کابینۀ وحدت ملی معرفی خواهند شد.

بر بنیاد این گزارش، چهار وزیر را محمد اشرف غنی رئیس جمهور، چهار وزیر دیگر را عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و یک‌ وزیر دیگر بدون وابسته‌گی به هر دو گروه معرفی خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *