دستگاه اطلاعات جاسوسی امریکا در سویه

امریکا در تلاش بوجود آوردن مخالفانی است که دستورات خود را از دستگاه اطلاعات امریکا بگیرند و به دنبال تامین منافع ابر قدرتها باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه “وفیق ابراهیم” نویسنده و کارشناس مسائل استراتژیک لبنان، تاکید کرده است که ارتش ملی سوریه، تکیه‌گاه بزرگی در میدان دفاع از خاک قهرمان پرور سوریه به شمار می‌رود.

این نویسنده با انتشار مقاله ای در روزنامه “البناء” لبنان، تحت عنوان “معارضان سوریه یا دستگاه اطلاعات جاسوسی امریکا؟ “بدعتی که دولت امریکا اخیرا پیرامون حمایت از “مخالفان” در سوریه و آموزش نیروهای مسلح آن در ترکیه و یا عربستان بوجود آورده را تقبیح کرد و تاکید کرد که این محال است، بتوان به آنچه دولت امریکا اصطلاح “مخالفان میانه رو” می گوید و به دنبال آموزش آنهاست، صفت سوری اطلاق کرد؛ زیرا خاکی که در آن آموزش می بینند، خاکی بیگانه، ایدئولوژی آن سعودی، سرمایه اش متعلق به اعراب خلیج‌فارس و مدیر آن، دولت امریکا و متحدان اسرائیل است.

این نویسنده لبنانی می گوید: “مخالفانی” که امریکا قصد دارد آنان را پس از آموزش بوجود آورد و تعداد اعضای آن بیش از 2000 نفر نخواهد بود، شاخه نظامی کوچکی است که دستورات خود را از دستگاه اطلاعات امریکا می‌گیرد و به دنبال تامین منافع ابرقدرت‌ها خواهد بود.

این نویسنده تاکید می کند که اپوزیسیون ها در سرزمین خود شکل می‌گیرند و پس از آنکه توانستند موفقیت‌هایی در کشور بدست آورند، آنگاه توسط متحدان خود مورد حمایت قرار می‌گیرند و علاوه براین، دستور کاری دارند که بر اساس منافع ملی و میهنی خود طراحی شده است و زیرگروه های خاص خود را دارند، نه اینکه واشنگتن، دوحه، ریاض و آنکارا، متولی امر آن شوند و الویت های آن را مشخص سازند.

“وفیق ابراهیم” می گوید: آموزش این نوع از افراد مسلح در ترکیه، دو هدف دستگاه اطلاعات امنیتی امریکا را تامین می کند؛ اول آنکه غرور عثمانی دولت ترکیه که خواستار دخالت زمینی در سوریه است را ارضا می کند و ثانیا، به اطلاعات امریکا از داخل ترکیه می‌افزاید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *