افزایش 68 درصدی حملات انتحاری در شهرهای بزرگ افغانستان

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می گوید: طالبان در تابستان سال جاری با بیشترین نیرو، تجهیزات جنگی و امکانات مالی در افغانستان وارد جنگ شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حسیب صدیقی در یک نشست خبری گفت که طالبان قصد داشتند زمینه سقوط شماری از ولسوالی ها را ایجاد و مراکز دایمی تروریستی خویش را بسازند.

آقای صدیقی می گوید که رهبری طالبان میخواستند که بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان بعضی محلات را در کنترل خود در آورندبنا براین  شدید ترین جنگ را درافغانستان راه اندازی نمودند.

او گفت: در دو ماه اخیر جنگ ها در 22 ولایت افغانستان میان نیروهای امنیتی و طالبان صورت گرفت و در نتیجه طالبان در بیشتر از برنامه های شان ناکام و نیروهای امنیتی افغانستان برتری خویش را در میدان نبرد ثابت ساختند و هم اکنون دایره جنگ از 22 ولایت به 6 ولایت کاهش یافته است.

با باور وی، دامنه جنگ به 22 ولایت افغانستان زمانی وسعت یافت که دولت افغانستان آمادگی انتقال زعامت سیاسی و تسلیم گیری کامل مسئولیت های امنیتی خویش را داشت.

این مقام ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می گوید بعد از ایجاد حکومت جدید، طرح های جدید شورای امنیت ملی برای تحرکات نیروهای امنیتی زیاد شده و چندین عملیات بزرگ نظامی در ولایات هلمند، بدخشان، قندوز، غزنی، کنر، ننگرهار و فاریاب راه اندازی شده است.

همچنان نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در دو ماه گذشته بیش از 150 عملیات ویژه را برای دستگیری و نابودی تعداد از فرماندهان ارشد تروریستان، مجرمین حرفوی بزرگ و بر هم زدن اداره دشمن انجام داده و صربات محکمی بر دشمن وارد ساخته اند.

آقای حسیب افزود که در طی 45 روز گذشته بخاطر عملیات پیشگیرانه پولیس، اردو و امنیت ملی افغانستان حملات راکتی، بمب گذاری و حملات مسلحانه در سطح کشور 45 درصد کاهش یافته اما حملات انتحاری در شهرهای بزرگ 68 درصد افزایش یافته است.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که قرار است به زودی استراتیژی ملی امنیتی تحت رهبری شورای امنیت ملی افغانستان تدوین گردد.

بر اساس این استراتیژی اولویت بندی تهدیدات به منافع ملی افغانستان، شیوه استفاده از نیروهای امنیتی و حدود و صلاحیت های نیروهای امنیتی را در کشور تعین خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *