پنج تن از مقروضین کابل بانک دستگیر شدند

وزارت امورداخله افغانستان اعلام کرد که پنج تن از متهمان و مقروضین کابل بانک را دستگیر و به دادستانی کل کشور معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، 19 تن به شمول روسای کابل بانک عامل ورشکستگی این بانک شدند که به تازگی بنا به فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان پرونده های اختلاس آنان از سرگرفته شده است.

روز گذشته نیز در دومین جلسه دادگاه استیناف رسیدگی به پرونده اختلاس در کابل بانک، دادگاه با صدور حکمی تمام داراییهای متهمان اختلاس از کابل بانک را مسدود و روسای سابق کابل بانک را نیز هریک به ده سال زندان و پرداخت تمام پول اختلاس شده و بهره آن محکوم کرد.

در همین حال پولیس مبارزه با جرایم جنائی وزارت امورداخله، پنج تن از متهمان و مقروضین کابل بانک دستگیر و برای رسیدگی به پرونده های اختلاس، آنان به دادستانی کل افغانستان تحویل داده است.

“عتیق الله” رئیس شرکت صدیق یار، “محب الله” معاون شرکت صدیق یار، “عبدالمجید” رئیس شرکت سائر مسعود لمیتد و کارمند فعلی نوی کابل بانک، “حاجی محمود” دکاندار ناحیه دوم شهر کابل و “محب الله” کارمند عادی از جمله بازداشت شده گان هستند.

قاضی دادگاه در جلسه روز سه‌شنبه (۲۰ عقرب) از حاجی محمد طاهر ظاهر، غلام داوود نصیب، صوفی نثار احمد، شکرالله شکران، حیات الله کوکچه، تاسیسات نفتی حیرتان، کابل نفت، شرکت هوایی پامیر، گلبهار حبیبی، عبدالغفار داووی، اخترگل، ملک جان، محمد طاهر، گلبهار تاور، صرافی شاهین، آریانا استیل، محمود کرزی، محمدحصین فهیم، ظاهر گروپ و گاز گروپ به عنوان متهمان پرونده اختلاس کابل بانک نام برد.

براساس حکم قاضی محمکه رسیدگی به پرونده کابل بانک، تمام دارایی‌های منقول و غیر منقول افراد ذکر شده مطابق قانون، تشخیص و تا پرداخت تمامی بدهی‌های کابل بانک مسدود می‌شود و تاخیر محکومان در پرداخت بدهی‌های بانک باعث پیگرد قانونی آنان خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *