نگرانی سناتوران امریکا از چگونگی تشکیل کابینه جدید در افغانستان

شماری از نمایندگان مجلس سنای امریکا از چگونگی تشکیل کابینه جدید افغانستان توسط اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک ماه از تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان می‌گذرد اما تا کنون اعضای کابینه جدید از سوی “اشرف غنی احمدزی” رئیس جمهور و “عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی حکومت افغانستان تشکیل نشده است.

در همین حال شماری از نمایندگان مجلس سنای امریکا در گزارشی به رئیس‌جمهوری افغانستان هشدار داده‌اند که مسئله استقرار افرادی برای تأمین حقوق بشر در کابینه جدید افغانستان را بررسی کرده و کمک‌های خود را مشروط به اصلاحات گسترده در دولت کابل اعلام کرده اند.

در گزارش مجلس سنای امریکا که نسخه‌ای از آن به دست «واشنگتن‌پست» رسیده، حاکی از آن است که سناتورهای این کشور بعد از اتمام منازعات انتخاباتی افغانستان در خصوص کابینه جدید دولت افغانستان نگران هستند.

براساس این گزارش، توافق تشکیل کابینه جدید حکومت وحدت ملی افغانستان توسط «اشرف‌غنی احمدزی» و «عبدالله عبدالله» برای مقامات واشنگتن نگران کننده است.

مقامات واشنگتن نگرانند که جنجال‌های سیاسی برای معرفی اعضای کابینه جدید دولت افغانستان، نظارت امریکا در کشور را دچار خدشه نماید.

نماینده های دموکرات در مجلس سنای امریکا، از رهبران سیاسی افغانستان خواسته‌اند تا اعضای کابینه خود را بر اساس اصل شایسته سالاری، تعهد و تخصص انتخابات نمایند.

همچنین نمایندگان دموکرات امریکایی در مجلس سنای این کشور، تعهد خود را برای ادامه کمک‌های مالی جهت بازسازی افغانستان اعلام کردند.

این در حالیست که عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اخیرا در یکی سخنرانی های خود اعلام کرد که به زودی کابینه جدید تشکیل می‌شود و اصل شایسته سالاری، تخصص و تعهد از معیارهای گزینش اعضای آن خواهد بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *