ادامه درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای امنیتی افغان در بدخشان

مقام های محلی در ولایت بدخشان در شمال کشور صبح امروز اعلام کردند که درگیری های شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی وردوج این ولایت، همچنان جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان وارد چهارمین روز خود شد و تا کنون شماری از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شده اند.

در همین حال “لعل محمد احمدزی” سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان گفته است که نیروهای امنیتی کشور، شبه نظامیان طالبان را به محاصره خود درآورده اند.

این مقام محلی با بیان اینکه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان به شدت ادامه دارد خاطرنشان ساخت که نیروهای پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی حلقه محاصره بر طالبان را تنگ تر کرده اند.

به گفته وی، بر اثر این درگیری تاکنون پانزده تن از اعضای گروه طالبان از جمله اتباع خارجی شامل کشور های چچن و ازبکستان و چهارنیروی پولیس ملی کشته شده اند.

بر اساس گزارشها رهبری جنگ طالبان علیه نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان را، اتباع خارجی به عهده دارند.

مقامات محلی تایید کرده اند که هفده تن از نیروی پولیس ملی که از ولسوالی وردوج بدخشان ناپدید شده اند تا هنوز از سرنوشت آنها خبری در دسترس نیست.

با این حال وزارت امور داخله کشور با انتشار خبرنامه‌ای از کشته شدن 24 تن از اعضای گروه طالبان درعملیات 24 ساعت گذشته در ولایات غزنی،‌ کاپیسا، زابل، وردک و ننگرهار خبر داد.

بر اساس خبرنامه، این عملیاتها به همکاری نیروهای ارتش اجرا شد که براثر آن دو تن از اعضای طالبان زخمی و دو نفر تن آنها بازداشت شده اند.

همچنین وزارت دفاع ملی نیز اعلام کرد که دو تن از نیروهای اردوی ملی کشور بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای کشته شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *