آغاز انتخابات پارلمانی در اوکراین

انتخابات پارلمانی اوکراین صبح امروز (یکشنبه 4 سرطان) با حضور شهروندان این کشور در پای صندوق های رای رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است در این دور از انتخابات پارلمانی اوکراین، 36 میلیون رأی دهنده در پای صندوق های رأی بروند و به کاندیدای مورد نظر شان رای دهند.

مقامات بلند پایه طرفدار غرب در “کیف” امیدوارند انتخابات زودهنگام پارلمانی، ثبات بیشتری را برای این کشور بحران زده به ارمغان بیاورد.

در درگیری های داخلی اوکراین با جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور، تاکنون بیش از 3600 نفر جان خود را از دست داده اند.

نظرسنجی ها حاکی از آن ا ست که حزب «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور و سایر گروههای سیاسی طرفدار غرب، اکثریت را در پارلمان 450 نفری اوکراین به خود اختصاص خواهند داد و این برخلاف ترکیب پارلمان سابق است که سال 2012 برای یک دوره پنج ساله انتخاب شد.

در پارلمان قبلی اوکراین اکثریت در اختیار نمایندگانی بود که از مناطق تحت نفوذ «ویکتور یانوکوویچ»،رئیس جمهور برکنار شده و دیگر نیروهای متمایل به روسیه انتخاب شده بودند.

با این حال ناظران تردید دارند دولت جدید اوکراین که پیش بینی می شود تا هفته آینده تشکیل شود، به درگیری های شرق این کشور پایان دهد.

رأی گیری رأس ساعت هشت بامداد به وقت محلی آغاز شد و انتظار می رود شمارش آرا اندکی پس از پایان رأی گیری در ساعت هشت شب، آغاز شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *