درآمد میلیاردها “پوند” در انگلیس، از فحشا و مواد مخدر

دولت انگلیس در تازه ترین مورد اعلام کرده است که این کشور سالانه ده ها میلیارد پوند از فحشا و مواد مخدر بدست می آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس درآمد بالایی که سالانه از بخش فحشا و مواد مخدر در انگلیس بدست می آید، اداره ملی آمار این کشور، برای نخستین بار درآمد ناشی از اقتصاد سایه، مواردی همچون فحشا و مواد مخدر را در میان درآمدهای ملی خود قرار داد.

روزنامه گاردین نوشت که اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد این کشور سال گذشته 7/12 میلیارد پوند از فحشا و مواد مخدر به دست آورده است.

روزنامه گاردین با اشاره به درآمد فراوان فحشا و مواد مخدر پیشنهاد کرده است که دولت انگلیس از کسری بودجه و قروض فراوان رنج می برد بهتر است از درامد اقتصاد “فحشا و مواد مخدر” نیز مالیات بگیرد.

براساس آمار منتشر شده، انگلیسی ها سال گذشته میلادی 65/5 میلیارد پوند از بابت فحشا و 62/6 میلیارد پوند از بابت خرید مواد مخدر غیرقانونی پرداختند در حالی که برای نظافت شخصی شان، 8/5 میلیارد پوند خرج کردند.

روزنامه گاردین نوشت با این که آمار اداره ملی انگلیس از میزان درآمد فحشا و مواد مخدر بسیار بالاست، شماری از کارشناسان معتقدند این آمار، همه موارد مربوط  به فحشا و مواد مخدر را در بر نمی گیرد.

به باور این روزنامه درآمد ناشی از کار مردان فاحشه که 42 درصد از فواحش انگلیس را تشکیل می دهند، در این آمار منظور نشده است و فقط در آمار خرید و فروش مواد مخدر تولید شده در داخل انگلیس، یعنی حشیش (چرس) منظور شده است.

به نوشته گاردین، در حالی که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان، مجارستان، هلند، اتریش و یونان، سال هاست درامدهای ناشی از فحشا و مواد مخدر را جزئی از درامدهای ملی محسوب می کنند، دولت انگلیس امسال به این فکر افتاده است اما دولت فرانسه کماکان در این باره مقاومت می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *