نماز عید سعید قربان در ارگ برگزار شد

نماز عید سعید قربان صبح امروز (12 میزان) با حضور مقامات ارشد دولتی، علما و شماری از متفذین قومی در ارگ ریاست جمهوری کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در مراسم نماز عید قربان اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری جدید، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، معاونین آنان و حامدکرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان اشتراک کرده بودند.

رئیس جمهوری جدید، در نخستین پیام عیدی خود پس از نماز عید قربان گفت، حکومت وحدت ملی برای دستیابی به یک صلح پایدار، تلاش خواهد کرد و دسترسی به صلح پایدار تنها با پیگیری و تلاشهای مستمر میسر خواهد شد.

آقای احمدزی در ایم مراسم گفت که به مخالفان مسلح با صراحت اعلام می‌کنم که جنگ راه حل نیست.

رئیس جمهوری جدید افزود که برای تحقق “صلح پایدار” نیاز به یک روند پیگیر و مستمر گفت‌وگوهای بین الافغانی است و دولت افغانستان به رهبری او برای تحقق این امر، اراده محکم دارد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین به اقدامات اخیرش از جمله از سرگیری پرونده کابل‌بانک اشاره کرد و گفت، می خواهیم در عمل ثابت کنیم که حکومت وحدت ملی به تحقق وعده هایی که به مردم داده بود، پایبند است تلاش داریم این را در عمل به مردم افغانستان ثابت کنیم.

آقای غنی، با سپاسگذاری از دکترعبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، گفت حکومت وحدت ملی هیجگاهی دچار تفرقه نخواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *