رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان سوگند وفاداری یاد کردند

دکتر محمد اشرف غنی احمد زی، به عنوان رئیس جمهور جدید و دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان  سوگند وفاداری یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دو مقام ارشد دولت افغانستان قبل از ظهر روز دوشنبه (7 میزان) با حضور بیش از 1200 تن از مهمانان داخلی و خارجی در ارگ ریاست جمهوری سوگند وفاداری یاد کردند.

دکتر اشرف غنی با دو معاونش (سترجنرال عبدالرشید دوستم و سروردانش) به عنوان رئیس جمهور جدید و دکترعبدالله عبدالله با معاونینش (انجنیر محمدخان و حاجی محمد محقق) به عنوان رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان مراسم تحلیف را بجا آوردند.

اشرف غنی احمدزی در بخشی از سخنرانی اش گفت: بین قوه اجراییه و قوه مقننه قراردادی به میان می آید که بر اساس آن از نمایندگان مجلس خواسته می شود که دیگر خواستار ملاقات شخصی با وزیران کابینه نباشند.

رئیس جمهور جدید از نمایندگان مجلس خواست که از ارائه پیشنهاد تقرر و انفکاک مخصوصا در دوایر دولتی خود داری کنند.

همچنین دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان طی یک سخنرانی کوتاه گفت که صلح، تامین امنیت، اصلاحات اداری و آوردن اصلاحات در قانون اساسی از تعهدات دولت آینده است که در این زمینه تلاش جدی صورت خواهد گرفت.

آقای عبدالله گفت که امروز فصل جدیدی در تاریخ افغانستان باز شد و این کشور بیشتر از هر زمان دیگر به حکومت وحدت ملی نیاز دارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *