ایران روابط خود را با افغانستان گسترش می دهد

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران گفته است که کشورش روابط و مشارکت اقتصادی خود را با دولت آینده افغانستان گسترش میدهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای شریعتمداری به نمایندگی از رئیس جمهور ایران امروز (دوشنبه) در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در کابل شرکت کرده بود.

شریعتمداری در این سفر یک روزه در کابل با اشرف غنی احمدزی رئیس‌جمهور جدید و دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان و همچنین حامدکرزی رئیس جمهوری سابق کشور دیدار کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری ایران گفته است که افغانستان با یک توافق ارزشمند که نشانگر ظرفیت و توانمندی قابل ملاحظهء این کشور است از مشکلات کنونی خارج و به شرایط مطلوب خواهد رسید.

شریعتمداری با بیان اینکه صلح و ثبات و آرامش در کشور دوست افغانستان، همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، تصریح‌کرد: صلح و ثبات افغانستان موجبات همکاری های بیشتر اقتصادی و فنی را بین دو کشور فراهم می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران با اعلام آمادگی کشورش برای مشارکت اقتصادی در افغانستان خصوصاً در انتقال تجارب در حوزه‌های مختلف، از طریق شرکت‌های خصوصی، تاکید کرد: ایران روابط خود را با دولت آینده افغانستان گسترش خواهد داد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *