وزیر دفاع: از خروج نیروهای ناتو از افغانستان استقبال میکنیم

بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان اعلام کرد که از خروج نیروهای خارجی از افغانستان استقبال می کند و نیروهای امنیتی افغانستان طی چهار ماه آینده تمامی مسئولیت های امنیتی را به عهده می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای محمدی در مراسم نخستین دور فارغان دانشگاه دفاعی مارشال محمد قسیم فهیم در کابل گفت که نیروهای امنیتی افغان توانایی تامین امنیت سراسری کشوررا دارند.

او گفت: چهار ماه دیگر نیروهای امنیتی افغان تمامی مسوولیت های امنیتی کشور را به دست می گیرند و تمامی عملیاتهای نظامی به رهبری اردوی ملی انجام خواهد شد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد که انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغانها طی چهار مرحله موفقانه انجام شده و وارد مرحله پنجم شده ایم.

قرار است ماموریت نظامی نیروهای ناتو در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی (2014) خاتمه پیدا کند و از سویی هم کشورهای عضو ناتو بخصوص امریکا در تلاش امضای پیمان امنیتی برای حضور داراز مدت نظامی با دولت افغانستان است.

در جریان یک سال گذشته بیش از یک صد هزار نیروی خارجی از افغانستان خارج شده و قرار است دیگر نیروهای باقی مانده نیز از این کشور خارج شوند.

وزیر دفاع کشور، سال جاری خورشیدی را در کشور به عنوان خونین ترین سال در طول سیزده سال یاد کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *