حامدکرزی با اعضای کابینه دولت در ارگ خدا حافظی کرد

حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان با برگزاری مراسم خاصی در ارگ ریاست جمهوری با کارمندان و اعضای کابینه دولت با ایراد سخنرانی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است مراسم تحلیف دکتر اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان روز دوشنبه هفته آینده (7 میزان) رسما برگزار و اداره امور دولت افغانستان را به عهده گیرد.

آقای کرزی در این مراسم با ایراد سخنرانی که از طریق تلویزیون ملی افغانستان به طور زنده نشر می شد در باره دستآورد های حکومت 13 ساله خود صبحت کرد و گفت که در این مدت افغانستان در بخش‌های مختلف پیشرفت های خوبی داشته و روابط عمیق با جهان بر قرار شده است.

رئیس جمهور کرزی تاکید کرد که نبود فهم درست در درون حکومتش و موانع خارجی ها سبب شد تا اداره ملکی درست در این مدت در افغانستان راه اندازی نشود اما گفت که محافظان ریاست جمهوری، دولت کابینه و حکومت دارای نظام در افغانستان محکم شده است.

کرزی در ادامه صحبت هایش، از تمام کشورها بخصوص کشورهای که صادقانه و بدن هدف به افغانستان کمک کردند سپاسگذاری کرد.

آقای کرزی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به تحکیم صلح در افغانستان گفت تا زمانی امریکا و پاکستان نخواهند صلح هیچ وقت در افغانستان تامین نخواهد شد.

کرزی افرود فردا چهارشنبه، اعضای کابینه گزارش کاری خود را به رئیس جمهور و رئیس اجرایی جدید ارایه خواهند کرد، باید در حکومت جدید اصلاحات اداری تقویت شود و مقرری ها براساس شایستگی صورت بگیرد.

حامد کرزی خاطرنشان کرد که طی 13 سال گذشته اوراق خدمات ملکی را ناخوانده و نادیده امضا می کردم، و در این مدت هیچ کسی مسقتیم با دستور مستقیم من در کار گماشته نشده است.

قرار است حامدکرزی فردا چهار شنبه در نشست شورای وزیران شرکت کند وبعد از ارایه گزارش کابینه خود ارگ را ترک خواهد کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *