پس از5 ساعت آتش بس؛ درگیری ها دریمن از سرگرفته شد

به دنبال آتش بس میان دولت و انقلابیون در یمن، ساعتی نگذشت که درگیری ها در این کشور از سرگرفته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه خبری یمنی «شافی» اعلام کرد: آتش‌بسی که از شب گذشته در پایتخت یمن برقرار شده بود، تنها چند ساعت دوام آورد و لحظاتی پیش، کاملا در هم شکست.

براساس گزارشها، درگیری‌های مسلحانه در شهر صنعا از جاده «الثلاثین» و در نزدیکی دانشگاه «الایمان» با مشارکت تیپ یک زرهی ارتش به ریاست سرلشگر «علی محسن الاحمر» آغاز شده است.

شبکه های خبری یمن گزارش دادند؛ دولت یمن که تا چند روز پیش تنها تظاهرات‌کنندگان را هدف قرار می‌داد یا از انصارالله در شهرهای شمالی این کشور انتقام‌جویی می‌کرد، از جمعه (دیروز) عملا حمامی از خون در پایتخت به راه انداخته است و علنا انقلابیون و مواضع حامیان اصلی (انصارالله) را بمباران می‌کند.

انصارالله نیز که اعلام کرده بود دیگر اجازه نمی‌دهد انقلابیون مورد هدف قرار گیرند و تمام گزینه‌ها را برای تامین امنیت آنها بررسی خواهد کرد، بر شدت اعتراضات افزوده است و منابع رسانه‌ای نیز ادعا می‌کنند که انقلابیون برای دفاع از خود دست به سلاح برده‌اند.

شبکه خبری یمنی «شافی» اعلام کرد: آتش‌بسی که از شب گذشته در پایتخت یمن برقرار شده بود، تنها چند ساعت دوام آورد و لحظاتی پیش، کاملا در هم شکست و درگیری‌های مسلحانه در این شهر از جاده «الثلاثین» و در نزدیکی دانشگاه «الایمان» با مشارکت تیپ یک زرهی ارتش به ریاست سرلشگر «علی محسن الاحمر» آغاز شد.

این درگیری‌ها در حالی آغاز شد که با وجود آتش بس اعلام شده میان انقلابیون و ارتش یمن، طی 5 ساعت گذشته بیش از 8 بار این آتش‌بس شکسته شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *