کرزی در رس یک هیات عالی رتبه عازم تاجیکستان شد

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان عصر روز پنجشنبه (20 سنبله) در رس یک هیات عالی رتبه جهت اشتراک در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های “شانگهای” عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است روسای جمهوری ایران، افغانستان و تاجیکستان نشست سه جانبه ای نیز در کاخ سامان تاجیکستان داشته باشند و راه‌های همکاری گسترده‌تر سه کشور فارسی‌زبان را جست‌وجو کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه طی یک سفر رسمی در سطح هیأت عالی‌رتبه سیاسی -اقتصادی وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شده است.

با این حال حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد ظهر امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی جهت اشتراک در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای برای یک سفر دو روزه عازم دوشنبه پایتخت تاجکستان گردید.

رئیس جمهور کشور در این سفر بر علاوه اشتراک و ایراد سخنرانی در چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای، با شماری از سران کشور های این سازمان دیدار خواهد کرد.

در این سفر رئیس جمهوری کشورمان را ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه، داکتر رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی و یحیی معروفی مشاور روابط بین الملل، همرایی می کنند.

سازمان همکاری های شانگهای درسال۱۳۸۰ با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد و جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان در این سازمان مقام ناظر را دارند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *