تجلیل از سیزده همین سالگرد احمدشاه مسعود و هفته شهید

از سیزده همین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور و هفته شهید طی مراسم خاصی با حضور رئیس جمهور، نامزدان ریاست جمهوری، رهبران جهادی، نمایندگان مجلس، مردم و شماری از سفرای کشورهای خارجی در کابل تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم در خیمه لوی جرگه کابل برگزار شد و در آن سخنرانان هرکدام به نوبه خود در باره شخصیت جهادی شهید احمدشاه مسعود صحبت کردند و او را الگوی مقاومت و وطندوست خواندند.

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور، گفت: شهید احمدشاه مسعود در بین ما زنده است و او تاکید داشت از وجب وجب این خاک باید دفاع کرد.

رئیس جمهورگفت: احمدشاه مسعود میدانست مقاومت و دفاع از افغانستان چیست، بنا براین احترام و ارج گذاری به شهدا، ارج ارگذاری به اتفاق ملی ماست.

کرزی در ادامه خاطرنشان کرد که افغانستان ضرورت بسیار عاجل به ایجاد حکومت جدید دارد و حکومت ما وقتش تمام شده و حکومت جدید ما را عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی آورده میتواند و امیدوارم که حکومت جدید را در جریان هفته جاری داشته باشیم مراسم تحلیف برگزارشود.

همچنین عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی، در این مراسم گفت: احمدشاه مسعود به جرم اسلام بودن، از اینکه سر را به دشمن خم نکرد و زنجیبرغلامی را به گردن نکرد، شهادت رسید.

او در ادامه سخنانش با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان گفت: من مفتی نیستم،  کسانی که برای تروریستان زمینه را مهیا می کند و مواد انفجاری را در مساجد و منزل ها مهیا می کند، آنان غلامانی هستند که به اسلام دشمنی می کنند. پیامبر اسلام می گوید که پیرد، زن و کودک را نکشید اما اینها در جنگ با خدا و رسولش هستند.

آقای سیاف افرودند که رسوال خدا می فرماید کسی از ظالم دفاع کرد و پیروی کرد به حکم دستورات پیامبر از اسلام خارج هستند، او گفت این فتوای من نیست بلکه از دین اسلام است، هر کس از ظالم دفاع و حمایت کرده خدا ظالم را بر او مسلت می کند و هر روز ظالمان جام زهر را بر آنها می نوشاند.

کسانی زمینه کشتار و قتل خون را مهیا می کنند، مزدور دست سوم است دشمنان این مرزبوم هستند.

او در اخیر گفت: همانطوریکه بر ضد تروریزم مبارزه آغاز شده است باید مبارزه بر ضد جاسوسی هم آغاز شود، پول های هنگفت از خارج داخل این کشور می شود و به غلامام توزیع می گردد.

او خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی پاداش خدایی دارند و یک ساعت ایستادن در مقابل دشمن برابر با شصت سال عبادت خداوند است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *