یک شبکه اجتماعی برای مردم افغانستان ایجاد شد

سهراب غیرت؛ یک برنامه نویس افغان اقدام به ایجاد یک شبکه اجتماعی برای مردم افغانستان کرده است.

به گزارس خبرگزاری خاورمیانه، برنامه نویس این شبکه اجتماعی را “کابل جان”، نام گذاری کرده است.

سهراب غیرت که قبلا به عنوان دیپلمات در سفارت افغانستان در مسکو فعال بوده، می گوید: با توجه به اینکه همه کشورهای پیشرفته دنیا از خود یک شبکه اجتماعی داشتند اما افغانستان از خود چیزی نداشت، اقدام به راه اندازی این شبکه اجتماعی کرده است.

غیرت همچنین می‌گوید: هدف از راه‌اندازی این شبکه اجتماعی گردآوری تمام شهروندان افغانستان در جهان در یک شبکه اجتماعی خودی است.

غیرت می گوید که در حال حاضر بیش از 200 هزار افغان در این شبکه اجتماعی عضو شده اند.

این برنامه‌نویس افغانستانی در باره علت نام‌گذاری این شبکه اجتماعی نیز گفته است: این شبکه اجتماعی به نام «کابل‌جان» به دو دلیل است. یک: به دلیل این‌که کابل پایتخت افغانستان است و دوم: کابل تنها ولایتی است که مردم از تمام ولایات افغانستان در آن زندگی می‌کنند، حضور دارند و هر روز باهم در ارتباط هستند.

او می‌گوید: «هدف «کابل‌جان» هم جمع‌آوری تمام شهروندان افغانستان و حضور آنها از همه اقوام و ولایات در این شبکه اجتماعی است تا باهم در ارتباط شوند. بناء این شبکه اجتماعی افغانستان «کابل‌جان» نام‌گذاری شده است.

برنامه‌نویسان این شبکه اجتماعی که همه شهروندان کشور هستند امیدوارند با گذشت زمان میلیون‌ها شهروند افغانستان را از سراسر دنیا به از طریق شبکه اجتماعی «کابل‌جان» در ارتباط سازند.

مسوولان این شبکه اجتماعی هم‌چنین گفته‌اند که افغانستان با مشکلات متعددی مواجه است، این کشور را در تمامی دنیا عقب مانده می‌خوانند، لذا با این شبکه اجتماعی، قصد دارند به جهانیان ثابت کنند که افغانستان هرچند کشوری جنگ زده است، اما با آن‌هم‌ مردمش با تکنالوژی آشنایی دارند‌ و می‌توانند از خود چیزی داشته باشند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *