پاکستان درتلاش سربازگیری و ناامن ساختن خط دیورند

پاکستان در تلاش سربازگیری و مسلح ساختن ملیشه ها و دادن معاش ماهانه سی هزار کلدار پاکستانی به آنهاست تا این ملیشه ها بر ضد مردم این طرف خط دیورند تحریک شوند وباعث جنگ و نا امنی در افغانستان گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر دفاع به جلسه شورای امنیت ملی افغانستان گزارش داده است که کشور پاکستان برنامه جدید خرابکارانه و استخباراتی درخط دیورند مرزمشترک پاکستان و افغانستان روی دست گرفته است.

بر اساس این گزارش، پاکستان در تلاش است تا با مسلح ساختن ملیشه ها و دادن معاش ماهانه سی هزار کلدار پاکستانی، این ملیشه ها را بر ضد مردم این طرف دیورند تحریک نموده و بدین وسیله موجب جنگ و نا امنی شود.

شورای امنیت ملی، این طرح نهاد های استخباراتی پاکستان را برای وحدت اقوام دو طرف خط دیورند و ثبات کشور خطرناک خوانده  به ارگان های امنیتی کشور دستور داده است تا برای جلوگیری از تحقق این سیاست جنگ افروزانه مقامات استخباراتی پاکستان کلیه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

همچنان جلسه شورای امنیت که روز یک شنبه در ارگ ریاست جمهوری انجام دستورداده تا در این رابطه با مردم اطلاع دهی لازم را نمایند.

همچنین در جلسه شورای امنیت ملی که به ریاست حامد کرزی برگزار شده بود وزرای بخش امنیت گزارش خویش را در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور به جلسه ارائه کردند.

شورای امنیت ملی اظهارات ورثه شهدای حادثه بمباردمان مؤرخ ۱۳اسد ۱۳۹۳نیروهای خارجی در ساحه میان رودی ولسوالی شیندند که منجر به کشته چهار فرد ملکی گردیده بود، استماع نمود.

اعضای جلسه کشتار افراد ملکی توسط نیروهای خارجی را محکوم کرد و  به بازماندگان کشه شده ها مراتب تسلیت خویش را ابراز نموده و تأکید کردند که باید به تلفات ملکی بی درنگ پایان داده شود.

والی و رئیس شورای ولایتی هرات مؤظف شدند تا در هماهنگی با اداره امور و دارالانشای شورای وزیران برای بازماندگان این حادثه کمک های مالی عاجل نمایند.

همچنان رئیس شورای ولایتی هرات در مورد وضعیت امنیتی هرات معلومات داده و پیشنهادات خویش را برای بهبود امنیت دراین ولایت به جلسه شورای امنیت ملی ارایه کرد وشورای امنیت ملی نیز بر تقویت همآهنگی میان نهاد های ملکی و امنیتی هرات تأکید کرد.

همچنین در این جلسه رئیس هیات حقیقت یاب که بخاطر بررسی شهادت ۱۴تن از افراد ملکی به ولایت غور رفته بود، گزارش خویش را در جلسه ارایه نمود.

تحقیقات بدست آمده نشان می دهد که چند تن ازقاتلین در شب ۲بر ۳اسد ۱۳۹۳چهارده  تن از افراد را که از کابل به طرف فیروز کوه در حال حرکت بودند، مظلومانه به شهادت رساندند.

در بخش دیگر این جلسه در باره چالش های موجود امنیتی در ولسوالی های ارچی و چهار دره ولایت قندوز بحث صورت گرفت.

شورای امنیت ملی دستور داد تا وزارت های بخش امنیتی در تفاهم با هم در زمینه برچیدن تهدیدات یاد شده در ولایت کندز اقدامات جدی و فوری را روی دست گیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *