واکنش وزرات دفاع و داخله افغانستان به گزارش سیگار

وزارت‌ دفاع و امورداخله افغانستان نسبت به گزارش اداره بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) مبنی بر ناپدید شدن صدها هزار سلاح کمک شده از سوی امریکا به این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت وحیدی، معاون سخنگوی وزارت دفاع در این رابطه گفت: این وزراتخانه هر تعداد سلاح و مهماتی که به آن تحویل داده شده است را ثبت کرده و اکنون نیز وزارت دفاع حاضر به حسابدهی و پاسخگویی است.

وی افزود: وزارت دفاع افغانستان با شرکت‌های امریکایی که مسئولیت انتقال سلاح و موترهای نظامی به افغانستان را دارند، به صورت مستقیم در ارتباط نیست و هر تعداد سلاحی که به این وزارت تحویل داده شده اکنون نیز موجود است.

وزیری ادامه داد: ممکن است سلاح و مهمات قبل از رسیدن به خاک افغانستان در خاک پاکستان و یا در مسیر راه از سوی شورشیان دزدیده شده باشد که پیش از این نیز مقداری از سلاح و مهماتی که قرار بود به افغانستان انتقال یابد در خاک پاکستان ناپدید شد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: وزارت دفاع ملی مسئولیت سلاح و مهماتی را که در بیرون از خاک افغانستان ناپدید شده است، به هیچ عنوان به عهده ندارد.

در همین حال نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت داخله میگوید: این وزارت نیز تمام سلاح‌های تحویل داده شده به آن را ثبت کرده و اکنون این سلاح‌ها موجود است و وزارت داخله حاضر به پاسخگویی در این زمینه است.

پیش از این سیگار در گزارش اعلام کرده بود امریکا از آغاز سال 2014 تا کنون، 747 هزار و 823 میل اسلحه و مهمات آن به وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان کمک کرده است که ارزش این جنگ‌افزارها به 626 میلیون دالر می‌رسد.

در گزارش سیگار آمده که از مجموع سلاح‌های کمک شده به افغانستان، 203 هزار و 888 میل سلاح که 43 درصد کل سلاح کمکی می‌شود یا ناپدید است و یا اینکه شماره مسلسل این سلاح‌ها تکراری ثبت شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *