پرتاب بمب های سرطان زا توسط ارتش اسرائیل به نوارغزه

داکترمتخصص ناروژی حاضر در نوار غزه فلسطین دریافته است که ارتش اسرائیل بمب های سرطان زا را بر سر ساکنان فلسطینی و در نوار غزه پرتاب می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این داکتر متخصص به دلیل پرتاب بمب‌های سرطان زا به سوی شهروندان فلسطینی شدیدا انتقاد کرده است.

دکتر اریک فوس در مصاحبه با رسانه ها گفت اکثر بیماران بستری شده در غزه، غیرنظامیانی هستند که در حملات به خانه‌هایشان مجروح شده‌اند و ۳۰ درصد از این مجروحان را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزود این بمب‌ها موسوم به DIME که مخفف Dense Inert Metal Exploxive است نوعی بمب بسیار کوچک و سبک هستند که از هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب شده و بسیار دقیق هستند.

وی گفت وقتی این بمب‌ها در سطح زمین منفجر می‌شوند به صورت ورقه‌های آهنی بسیار تیز پراکنده می‌شوند.

وی افزود قربانیانی که مورد اصابت ترکش‌های این بمب قرار می‌گیرند به ندرت جان سالم به در می برند و اگر هم زنده بمانند نیمی از بدن آنها از بین می‌رود.

DIME نوعی بمب است که برای به حداقل رساندن خسارت‌های ناخواسته در جنگ ساخته شده است.

کارشناسان می‌گویند این وسیله انفجاری دارای شعاع انفجار کوچک و موثر است و معتقدند ترکش‌های این بمب بر افرادی که مورد اصابت قرار می‌گیرند آثار بیولوژیکی قوی از خود بر جای می‌گذارد.

فوس که رئیس یکی از دپارتمان‌های شفاخانه دانشگاه در اسلو است همچنین گفت برخی از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه جراحاتی برداشته‌اند که ناشی از سلاح جدیدی است و دکترهایی که تجربه مناطق جنگی را دارند نیز قادر به تشخیص این جراحات نبوده‌اند.

اسرائیل در جریان حملات پیشین خود علیه نوار غزه از اورانیوم ضعیف شده و بمب‌های فسفری استفاده کرده بود.

این در حالی است که اسرائیل برای هفتمین روز متوالی به بمباران نوار غزه ادامه می‌دهد و آخرین حملات اسرائیل منجر به مرگ ۳۲ فلسطینی در نوار غزه شده است.

به گفته منابع فلسطینی، جنگنده‌های اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰۰ هدف را بمباران کرده‌اند.

حملات اسرائیل از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و از آن زمان تا کنون دست کم 172 فلسطینی کشته و بیش از یک هزار و 200 نفر مجروح شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *