پاکستان در خط مرزی افغانستان موانع ایجاد کرده است

تازه گزارش ها از ولایت پکتیکا در شرق کشور حاکی از آنست که ارتش پاکستان در ساحات خط مرزی با افغانستان اقدام به نصب سیم خاردار و کندن خندق کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مسله در جلسه شورای امنیت ملی افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار بر آن شد تا مقامات مسئول در این زمینه تحیقیات لازم را انجام دهند.

براساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری، در جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حامدکرزی، اقدام نیرو های پاکستانی مبنی بر نصب سیم خاردار و کندن خندق در نزدیکی خط دیورند مورد بررسی قرار گرفت.

شورای امنیت ملی به وزارت های امور سرحدات، اقوام و قبایل و امور داخله وظیفه سپرد تا در مورد موقعیت دقیق سیم خاردار و فاصله آن از  نقطه صفری تحقیقات همه جانبه را انجام داده و از نتیجه اجراآت شان به جلسه بعدی شورای امنیت ملی گزارش دهند.

همچنین در این جلسه وزرای بخش امنیتی گزارش دادند که در این اواخر تروریستان مردمان بی گناه را به بهانه همکاری با دولت افغانستان مورد هدف و انتقام قرار می دهند.

به گفته آنان، دشمنان دیرینه ای افغانستان با استفاده از ابزار خشونت بار چون کارگذاری بمب های کنار جاده یی در شاهراه ها و محلات عبور و مرور افراد ملکی در ولایات مختلف کشور، به کشتار و آزار و اذیت مردم بیگناه دست می زنند.

گزارشات حاکی است که طی هفته گذشته برخی از افراد ملکی در اثر انفجار بمب های کنار جاده یی در ولایات غور، هلمند و کنر به شهادت رسیده اند.

شورای امنیت ملی این عمل را بزدلانه و غیر انسانی خوانده و به دشمنان قسم خورده مردم افغانستان نسبت داده و آن را به شدت تقبیح کرد.

شورای امنیت؛ به نیرو های دفاعی و امنیتی کشور دستور داد تا در همآهنگی باهم و همکاری با مردم محلی، جلو هرگونه فعالیت های تخریبی تروریستان را  بگیرند.

همچنان شورای امنیت ملی همکاری مردم  ولسوالی چهار سده ولایت غور با نیروی های امنیتی کشور را در عقب راندن حملات تروریستان و تأمین امنیت در آن ولایت ستایش و قدر دانی کرده و خاطر نشان نمود که بهبود امنیت در کشور بدون همکاری بی مردم امکان پذیر نیست.

حامدکرزی رییس جمهور مراتب سپاسگزاری خویش را از مردم ولسوالی چهارسده ولایت غور ابراز داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *