کشته شدن 64 طالب و 11 سرباز اردوی ملی در افغانستان

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در جریان 48 ساعت گذشته در عملیات تصفیوی منسوبین اردوی ملی در شش ولایت کشور 64 شورشی طالب کشته و هفت تن دیگر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این عملیاتها در مربوطات ولایت های کنر، نورستان، کابل، غور، هلمند و قندوز به منظور استقرار صلح و ثبات راه اندازی شده بود.

در این عملیاتها 64 تن از طاللبان به شمول 10 تن اتباع خارجی عضو گروه ضیاالرحمن کشته، یک تعداد زخمی و هفت تن دیگر دستگیر شدند.

همچنین در این عملیاتها مقدار سلاح ومهمات؛ 100 کیلوگرام مواد منفجره و 178 حلقه بمب مختلف النوع کشف و خنثی گردیده است.

براساس اظهارات جنرال ظهار عظیمی، یازده تن از منسوبین اردوی ملی در اثر انفجاربمب های کنار جاده درنقاط مختلف کشور کشته شده اند.

نگرانی از افزایش تلفات افراد ملکی

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که گزارش سازمان ملل مبنی بر افزایش تلفات افراد ملکی در شش ماه اول سال میلادی نسبت به شش ماه سال گذشته وزارت دفاع ملی را نگران ساخته است .

عظیمی تاکید کرده که حفظ جان و مال افراد ملکی به خصوص زنان و کودکان در اولویت وظایف منسوبین اردوی ملی افغانستان میباشد اما متاسفانه در اکثر فعالیت های دهشت افگنان قربانی اصلی مردمان ملکی و بی دفاع هستند .

سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که انفجارها، انتحار ها و فیر های راکت ار سوی تروریستان باعث میشود که تلفات ملکی افزایش پیدا کنند و وزارت دفاع ملی با محکوم کردن اعمال دهشت افگنان آرزو دارد که حفاظت از جان و مال مرمان ملکی به عنوان یک وظیفه اسلامی ، افغانی و ملی در اولویت قرار گیرد .

عظیمی خاطرنشان کرده که منسوبین اردوی ملی حفظ جان مردمان ملکی را وظیفه اصلی خود دانسته و در حفاظت آن از هیچ گونه تلاشی دریغ نورزیده و این مسوولیت را به عنوان سرباز مسلمان این وطن در راس الویت های خویش قرار داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *