گفته های کرزی در باره دو نامزد پیشتاز انتخابات

حامدکرزی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای افغانستان ار ارگ ریاست جمهوری در باره مشکلات ناشی از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کرزی گفت: اختلافات و بوجود آمده شک و تردید در جریان انتخابات یک امر طبیعی بوده، اما اصلاح و رسیدگی به خواست های کاندیدان، وظیفه کمیسیون های انتخابات و ادارات مربوطه مطابق به قوانین نافذه کشور است.

رئیس جمهور هر دو کاندیدای ریاست جمهوری را شخصیت های بزرگ افغانستان خوانده، گفت که ” دو نفر نامزد در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری داریم، این ها بزرگان و شخصیت های محترم افغانستان هستند و همه ما به هر دوی آنان شناخت داریم.”

رئیس جمهور کرزی با اشاره به پیشنهاد داکتر عبدالله عبدالله در مورد نقش سازمان ملل متحد و در رابطه به ملاقاتی که رئیس جمهوری با نماینده سازمان ملل متحد دراین مورد داشته است، گفت که این پیشنهاد را نه تنها پذیرفتم، بلکه آنرا یک گام نیک برای پایان این مشکلات میدانم، چون هر مرجع که به افغانستان در راستای حل این مسئله کمک کند، قابل قدر بوده و ما آنرا تقدیر می کنیم.

حامد کرزی در ادامه افزود که راه دیگری نیز برای حل این مشکل وجود دارد و آن میتواند از طریق صحبت میان معاونین ریاست جمهوری و بزرگان دو تیم انتخاباتی باشد.

رئیس جمهور کشور گفت که حالا این مسئله مربوط کاندیدا های محترم میشود تا یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند و حکومت به انتخاب آنها احترام گذاشته و آنرا تشویق میکند.

رئیس جمهور کرزی همچنین در مورد اوضاع کنونی اطمینان داده گفت، ” کشور خیر و خیرت و آرام بوده و تمام امور به خوبی به پیش میرود. مسئله انتخابات یا از طریق پروسه افغانی و یا هم از طریق مذاکرات ملل متحد ان شاالله به یک نتیجه دلخواه هر دو جانب میرسد.”

حامدکرزی در این دیدار در مورد انکشافات اخیر در منطقه و پروسه صلح افغانستان نیز صحبت کرده و با اشاره به درخواست پاکستان برای حمایت افغانستان از عملیات نظامی که پاکستان علیه تروریستان در وزیرستان شمالی به راه انداخته است گفت، ” صدراعظم پاکستان در این مورد خواستار حمایت افغانستان شده است.

کرزی خاطرنشان کرد که به صدراعظم پاکستان برایش اطمینان دادم که در برابر دهشت افگنی و تروریزم کاملا از شما حمایت میکنیم، اما تاکید ما این است که در این عملیات به افراد ملکی و بیگناه نباید آسیب برسد.”

رئیس جمهور همچنان گفت که در این مورد با یک هیات پاکستانی که به این منظوربه کابل آمده بود نیز صحبت کرد و پیامی را از طریق این هیات به حکومت پاکستان فرستاده است که ” اگر این مبارزه حقیقی علیه تروریزم باشد و در برابر همه تروریستانی براه انداخته شده باشد که افغانستان، پاکستان و همه را متاثر ساخته اند، ما آماده حمایت از شما هستیم.

برای این منظور یک راه مناسب به گونه عملی باید ایجاد شود تا مسئولیت های مشترک ما در هر گام معلوم باشد که در این ارتباط یک هیات بلند رتبه افغانی به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.”

رئیس جمهور همچنان گفت که افغانستان برای افراد ملکی ایکه از آسیب جنگ به افغانستان پناه میاورند و مهاجر میشوند، با سینه فراخ و جبین گشاده و با درنظرداشت وجیبه دینی خویش هر گونه کمک را همانگونه که مردم پاکستان با بسیار اخلاص از مهاجرین ما میزبانی کردند، در اختیار آنها قرار خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *