سنگین ترین تلفات طالبان بدست نیروهای امنیتی در کشور

وزارت امورداخله افغانستان از سنگین ترین تلفات شبه نظامیان طالب در جریان عملیات های مشترک تصفیه یی نیروهای امنیتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این عملیات ها در هفت ولایت کشور ۱۳۸شورشی طالب کشته، 86 تن زخمی و 6 شورشی دیگر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

عملیات های مشترک در مربوطات ولایت های تخار، کندز، زابل، بغلان، لوگر، هرات و هلمند توسط نیروهای پولیس ملی، اردوی ملی و امنیت ملی راه اندازی شده بود و در این عملیاتها تلفات سنگین طی ماه های اخیر به شبه نظامیان طالب وارد شده است.

براساس معلومات وزارت امورداخله، در میان افراد کشته شده شورشیان، ملا عبدالرحیم اسخق زی والی نام نهاد شورشیان طالبدر ولایت هلمند نیز شامل است و بیشترین تلفات به شورشیان در ولایت هلمند وارد شده است.

این  عملیات ها به منظور پاکسازی محلات از وجود شورشیان راه  اندازی شده بود و در مقداری زیادی جنگ افزار سبک وسنگین نیز بدست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

همچنان نیروهای پولیس ملی، ۹ حلقه بمب را که با تازگی بمنظور انجام حملات تروریستی از سوی شوریان طالب در مربوطات ولایت های کابل، کنر، پروان و فاریاب جاسازی شده بود، کشف و خنثی نمودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *