نگرانی کمیسیون مستقل حقوق بشر از تلفات افراد ملکی

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان خواهان مصؤونيت هرچه بیشتر شهروندان كشور گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با پخش خبرنامه ای گفته است، از شدت‌یافتن‌ جنگ‌، افزايش انفجار ماين‌ها‌، حملات انتحاری و قتل‌های هدفمند و در نتيجه، افزایش تلفات افراد ملکی و غیر‌نظامی، به‌خصوص اطفال و زنان‌ در روز‌های اخير شدیداً نگران‌ است.

در این خبرنامه آمده است: ما ‌به این باور‌یم كه افراد بيگناه ملكی چه بر اساس احکام دین ‌اسلام، چه بر مبنای قوانین بشردوستانه بین‌المللی، نباید از جانب هيچ‌ يک از طرف‌های درگير در منازعه، ‌مورد هدف قرار گیرند.

این کمیسیون از حادثه دیروز (‌27 ثور) که در اثر انفجار ماين جاسازی شده در موتر سايكل در  ولسوالی خواجه بهاوالدين ولايت تخار و انفجار ماين در ولسوالی مارجه ولايت هلمند‌، که از جمله 2 تن كشته شده و 13 تن‌ (بشمول 1طفل )‌بیگناه و غیر‌نظامی جراحت برداشتند به شدت متاثر شده و ‌برای ‌بازمانده‌های كشته‌ شده گان صبوری و برای مجروحان شفای عاجل ‌استدعا می‌کند.

همچنین، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از مسئولان محلی و دولت ‌می‌خواهد که مصؤونيت شهروندان كشور و امنيت هموطنان را تأمين‌ و عا‌ملان چنین قضایایی را شناسایی کرده و به کیفر اعمال‌شان برسانند تا عدالت به بهترین وجه ‌تأمین گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *