مراسم تشییع جنازه مارشال محمدقسیم فهیم در ارگ

نماز جنازه مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز(3 شنبه 20 حوت) طی مراسم ویژه ای در ارگ ریاست جمهوری، به امامت عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهانی اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، بعد از ادای نماز در ارگ، جنازه  مارشال فهیم در منطقه بادام باغ در شمال شهر کابل انتقال شده و به خاک سپرده شد.

قسیم فهیم دو روز قبل براثر سکته قبلی در منزلش در کابل درگذشت.

مارشال فهیم از مسئولان ارشد و پیشگام مجاهدین بود، او در این اواخر دچار مریضی شکر شده بود اما علت مرگ وی سکته قلبی خوانده شده است.

مراسم نماز جنازه و تشییع آن مرحوم با حضور مقامات دولتی افغانستان، رهبران جهادی، علما، سفرای کشورهای خارجی مقیم کابل و بیش از 50 از مهمانان ارشد خارجی در ارگ ریاست جمهوری برگزارشد.

در مراسم ویژه ای که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان، مرگ مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری را ضایعه بزرگ خواند و یکبار دیگر به خانواده؛ همرزمان و ملت افغانستان تسلیت گفت.

رئیس جمهور پس از نماز جنازه گفت: “من و مارشال دوازده سال دوستی و رفاقت داشتیم روزگار مشکل خوش و غم را با هم سپری کردیم؛ در تمام موارد نه تنها که دوستم ماند و بود، بلکه راه افغانستان را همرایم پیمود.

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان، عطا محمد نور والی بلخ، محمد اسماعیل خان، عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری، جنازه مارشال فهیم را از مسجد ارگ ریاست جمهوری به بیرون انتقال دادند.

جنازه مارشال محمد قسیم فهیم در ساحه بادام باغ در شمال شهر کابل به خاک سپرده شد.

تدابير شديد امنيتى در محل خاكسپارى مارشال فهيم حتی در فاصله‌هاى دورتر از محل گرفته شده است و نیروهای امنیتی راه هاى منتهى به بادام باغ را از چهار سو به روى ترافيك بسته اند.”

قرار است فردا (چهارشنبه 21حوت) مراسم فاتحه خوانی آن مرحوم در کابل و شماری از مراکز ولایات برگزار شود.

ارگ ریاست پس از رحلت مارشال فهیم سه روز عزای عمومی اعلام کرد و در این سه روز بیرق افغانستان در سراسر کشور به حالت نیمه افراشته است و از سوی هم وزارت کار و اموراجتماعی امروز را به مناسبت خاکسپاری محمد قسیم فهیم رخصتی عمومی اعلام کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *