قطر در بحران مدیریت مدیر جوان

 

خبرگزاری خاورمیانه / میز تحولات منطقه

به گزارش اسلام تایمز به نقل از رادیو بی بی سی، دولت قطر در حال حاضر علاوه بر آنکه با مشکلات خارجی دست و پنجه نرم می کند، برای مسلط شدن بر بحران های داخلی نیز تلاش می کند.

کارشناسان و تحلیلگران بر این موضوع تاکید دارند؛ شدت این مشکلات و بحران های قطر به حدی است که آرزوها و رویاهای آل ثانی برای تبدیل به یک قدرت بزرگ در منطقه غرب آسیا و شاخ آفریقا تا واقعیت فاصله بسیار زیادی دارد.

“بیل لو” یکی از تحلیلگران غربی در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس اعتقاد دارد که “تمیم بن حمد” امیر جدید قطر که یک جوان 33 ساله است، در حال حاضر با مشکلات بسیار زیادی روبرو است به ویژه بعد از آنکه آرزوی وی و پدرش برای تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه ای و جهانی با شکست مواجه شده است.

آل ثانی به این علت که از گروههای تکفیری- سلفی در تونس، لیبی، مصر و سوریه حمایت می کند، وارد گردونه روابط گرم خارجی نشده است به گونه ای که روابط دوحه با دیگر کشورهای غربی و حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سردی گرایید.

اما در سطح داخلی نیز مشکلات و اختلافات بین خاندان حاکم با برخی از جریان های محافظه کار در قطر به علت فقدان آزادی و نبود دموکراسی در این کشور بسیار عمیق شده و این به گونه ای است که معارضان قطری اخیرا مخالفاتشان را با آل ثانی آشکار کرده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *