دیدار معین سیاسی وزارت خارجه با مقامات ایتالیا و چین

ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با سکرتر جنرال وزارت امورخارجه ایتالیا و سفیر کشور چین در کابل ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معین سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با مایکل والنسیسسکرتر جنرال وزارت امور خارجه ایتالیا، مساعدت های کشور ایتالیا به ویژه حضور سربازان آنکشور در چوکات نیروهای بین المللی جهت تأمین امنیت و فعالیت های انکشافی در ولایت هرات را نمونۀ خوبی از همکاری های آنکشور با مردم افغانستان خواند.

والنسیس هدف سفر خویش را به افغانستان، ملاقات با مقامات افغان روی جریانات مهم سیاسی در کشور و بازدید از پروژه های بزرگی که توسط حکومت ایتالیا در افغانستان تمویل و تطبیق می گردند، توصیف کرد.

وی گفت: “من طی این سفر به ولایت هرات خواهم رفت تا پروژه بازسازی ترمینل میدان هوایی بین المللی هرات را به عنوان نمونه یی از همکاری های کشورم با افغانستان، رسماً افتتاح نمایم.”

همچین آقای احمدی در دیدار با دنگ شيجونگ سفیر چین مقیم کابل؛ روی اتخاذ تدابیر و آمادگی ها برای نشست وزرای امور خارجه کشورهای پروسه استانبول یا قلب آسیا که قرار است به تاریخ 29 اگست سال روان در شهر تینجینگ چین برگزارشود، صحبت نمودند.

معین سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به ملاقات رؤسای جمهوری افغانستان و چین در حاشیه سفر شان به شهر سوچی روسیه، از تعهدات جدید آن کشور مبنی بر همکاری با افغانستان در زمینه مبارزه با تروریزم ابراز قدردانی نمود.

همچنین شيجونگ نیز ملاقات و توافقات جدید میان سران دو کشور را گام مهمی در جهت تقویت هرچه بیشتر همکاری ها میان هر دو کشور توصیف کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *