ثبت نخستین مورد فلج اطفال در کابل

پس از آنکه یک دختر سه ساله در کابل مبتلا به بیماری فلج اطفال تشخیص داده شد، روز سه شنبه یک عملیات سه روزه برای واکسیناسیون علیه این بیماری در کشور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد فعالیت بدن این دختر از کار افتاده است و مشخص شده است که وی اولین مورد مبتلا به بیماری فلج اطفال طی بیش از ده سال گذشته در افغانستان به شمار می رود.

وزارت صحت عامه در بیانیه ای اعلام کرد: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس بیماری فلج اطفال به دیگر کودکان، ما بلافاصله یک دوره سه روزه مبارزه با این بیماری آغاز کردیم.

بر اساس گزارش اداره جهانی مبارزه با فلج اطفال، افغانستان، پاکستان و نیجریه سه کشوری هستند که این بیماری در این کشورها همه گیر شده است.

محمد جاوید، کارمند اداره صحت عامه در کابل گفته است که پیش از این بیماری فلج اطفال تقریبا در این کشور ریشه کن شده بود.

وی گفت: وزارت صحت عامه اولین مورد از بیماری فلج اطفال را کشف کرد و در فصل زمستان یک دوره واکسیناسیون فلج اطفال بر روی کودکان در شهرکابل انجام داد.

معمولا واکسیناسیون علیه بیماری فلج اطفال در فصل تابستان انجام می شود.

جاوید افزود : هر گروه از کارکنان وزارت صحت عامه طی یک روز به 320 خانه سر می زند و در صورتی که در هر خانه کودک زیر پنج سال داشته باشد که واکسین نشده است، وی را واکسین می کند.

این در حالی است که، شبه نظامیان طالبان در کشور اعلام کرده است این گروه تصمیم ندارد کارمندان اداره صحت عامه را که در حال واکیسناسیون فلج اطفال هستند تهدید کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *