ایران هیچ پیش شرطی را برای حضور در ژنو2 نمی پذیرد

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که کشورش برای حضور در ژنو2 هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد اما در صورت دعوت رسمی، آمادگی لازم را برای حل بحران سوریه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به دنبال نشست ژنو1 برای حل مشکلات و ناامنی ها در سوریه قرار برآن شد که ژنو2 در آینده نزدیک در کشور سویس برگزارشود و در این نشست تا کنون به صورت رسمی از ایران دعوت نشده است.

با این حال محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران امروز(سه شنبه) در دیدار با فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در تهران گفت که هیچ‌ پیش‌شرطی را برای حضور در ژنو ۲ نمی‌پذیرد.

آقای ظریف در  دیدار با فیصل مقداد با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی در خصوص حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در سوریه در حال وقوع است، یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز برای ثبات و امنیت در کل منطقه است و مقابله با موج تروریزم و افراط‌گرایی نیازمند همکاری و همگرایی همه کشورهاست.

او از اینکه برخی کشورها که زمانی خود مدعی تشکیل جبهه اعتدال در منطقه بودند، امروز به حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی اقدام می‌کنند و آتش تندروی و افراط‌گرایی را شعله‌ور می‌سازند، ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به موضع ثابت و قاطع ایران در مخالفت و بی‌معنی دانستن اعلام هرگونه پیش‌شرط برای حضور ایران در نشست ژنو 2 تاکید کرد: نقش و نفوذ ایران بعنوان بخش مهم و تاثیرگذار در روند حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه از جمله موضوع سوریه بر همگان روشن است و ایران براساس موضع اصولی خود از هیچ تلاشی برای کمک به حل و فصل بحران سوریه دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: در عین حال بار دیگر تاکید می‌کنیم ایران هیچ‌گونه پیش‌شرطی را برای حضور در نشست ژنو 2 نمی‌پذیرد و در صورت دعوت رسمی، برای کمک به حل بحران آمادگی حضور رسمی و کامل در این نشست را داریم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *