امریکا با دولت و ملت افغانستان صادقانه عمل نکرد

براساس گزارشها یک عضو مجلس سنای کشور، مخالفت ایران با ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان را واقع بینانه خوانده و گفته است ایران، امریکا را عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه می داند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمود دانشجو از اعضای مجلس سنا تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده ای در حل بحران های منطقه از جمله روند صلح افغانستان دارد.

این عضو مجلس با اشاره به گسترش روابط افغانستان با کشورهای منطقه و روند صلح در کشور با رسانه ها افزوده است که دولتمردان کشور اگر به دنبال نهادینه کردن صلح در کشور هستند، بایستی روابط خود را با کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و هند گسترش دهند، زیرا این کشورها نقش اساسی در روند صلح دارند.

محمود دانشجو تاکید کرد امریکا اگر در 12 سال گذشته در افغانستان به دنبال مبارزه با تروریسم بود تاکنون صلح در کشور پایدار و برقرار میشد و نیازی به مذاکرات صلح نبود.

وی تصریح کرد امریکا با دولت و ملت افغانستان صادقانه عمل نکرد و چنانچه حضور نظامیان این کشور در افغانستان تداوم یابد ناامنی در کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

دانشجو اظهار داشت اگر دولت کشور پیمان امنیتی را امضا کند این پیمان باعث افزایش ناامنیها می‌شود و طالبان همچنان به جنگ و کشتار ادامه می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *