سیمور هرش : موضع امریکا در مورد سلاح شیمیایی سوریه دو گانه است

سیمور هرش اخیرا با انتشار مقاله‌ای تأکید کرده بود که دولت “باراک اوباما” به صورت گزینشی با اطلاعات به دست آمده در خصوص حمله شیمیایی در سوریه برخورد کرده است، و برخی گروه‌های افراطی مانند جبهه النصره گاز سارین در اختیار دارند . گازی که از آن در حمله‌ای مرگبار نزدیک دمشق استفاده شد.

سیمور هرش در دفاع از این مقاله خود، به شبکه آمریکایی “سی ان ان” گفت: نمی گویم که می‌دانم کدام طرف در سوریه این حمله را انجام داده است؛ بلکه می‌گویم بدون شک دولت آمریکا نیز چنین مسأله‌ای را نمی‌داند.

وی افزود: دولت آمریکا به دنبال ورود به جنگ در کشوری بود که هیچگونه منافع ملی برای ما نداشت، و دلیل این جنگ نیز استفاده از سلاح شیمیایی بود؛ ولی حقیقت آن است که ما اطلاعاتی قطعی (درباره حمله شیمیایی) در اختیار نداریم.

هرش خاطرنشان کرد: واقعیت این است که از بهار گذشته می‌دانستیم، جبهه النصره که یک گروه سلفی وهابی است، توانایی دستیابی به گاز سارین را دارد. ولی هنگامی که این حمله (شمیایی) اتفاق افتاد دولت (آمریکا) این احتمال را که ممکن است جبهه النصره مسئول این حمله باشد مطرح نکرد، و به عمد دولت سوریه را متهم کرد و رسانه ها در جهان نیز با آمریکا همسو شدند؛ درحالیکه این ماجرا پایه‌هایی محکم نداشت .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *