تداوم پروازهای امریکا در حریم دفاعی چین

ارتش امريکا می‌گوید در عمليات‌های خود در منطقه شناسايی دفاع هوايی جديدی که به تازگی از سوی پکن در شرق دريای چين اعلام شده است، تجديدنظر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منطقه شناسايی دفاع هوايي چين مجمع‌الجزايري را شامل مي‌شود که پکن و توکيو بر سر آن با يکديگر اختلاف دارند، اختلافاتي که به بروز تنش‌های فزاينده در منطقه منجر شده است.

پکن روز شنبه (۹ قوس) با انتشار نقشه ‌منطقه دفاع هوايی خود از تمامی طیاره ها خواست به محض ورود به اين منطقه علاوه بر معرفی کردن خود از فرامين چين تبعيت کنند.

چين همچنين روز جمعه (۸ قوس) با اعزام جنگنده‌های خود به منطقه شناسايي دفاع هوايي جديد، پرواز طیاره های امريکايي و جاپانی در اين منطقه را رصد کرد، اين اقدام پس از آن روی داد که ۲ فروند بمب‌افکن بی-۵۲ امريکا هفته جاری بدون اطلاع دادن به دولت چين وارد اين منطقه شدند.

استيو وارن، سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت : ما به طور عادي پروازهايي داريم که از طريق اقيانوس آرام از حريم هوايی بين‌المللی عبور می‌کنند و منطقه شناسايی دفاع هوايی چين را نيز دربرمی‌گيرد.

وی افزود : اين پروازها در چارچوب سياست‌های بلندمدت و معروف آزادی هوانوردی امريکا صورت مي‌گيرد که در بسياری از مناطق عملياتي در سراسر جهان کاربرد دارد، من مي‌توانم تاييد کنم که امريکا به صورت عادي به اجراي عمليات‌هاي خود در اين منطقه ادامه خواهد داد.

در همين حال، وزارت امور خارجه امريکا اعلام کرد واشنگتن از خطوط هوايي تجاری اين کشور خواسته است ضمن تبعيت از خواسته پکن اين کشور را از استفاده طیاره هاي امريکايي از اين منطقه هوايي مطلع کنند.

يک مقام ارشد دولت باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا روز جمعه گفت : ما به دلايل امنيتی توصيه می‌کنيم که آنها با تبعيت از درخواست چين، ورود خود به اين منطقه را اطلاع دهند و اين همان چيزی است که اداره هوانوردی فدرال نيز اغلب توصيه مي‌کند.

امريکا، کره جنوبی و جاپان با درخواست چين مبنی بر اين‌که تمامی طیاره هايي که از اين منطقه جديد عبور مي‌کنند بايد طرح‌های پروازی خود را به طور کامل ارائه کنند مخالفت و پکن را به افزايش تنش‌های منطقه‌ای متهم مي‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *